14. مرداد 1394 - 0:17   |   کد مطلب: 6792
رشته خانواده و سلامت جنسی، برای قرار گرفتن در برنامه های درسی دانشگاه ها در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه های شورایعالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد.
رشته خانواده و سلامت جنسی در برنامه های درسی دانشگاه ها

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری ایرنا،  حجت الاسلام محمد محمدیان در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه های شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به تدوین و نگارش اسناد راهبردی در بسیاری از دانشگاه های کشور، ضمن استقبال از این حرکت ارزشمند باید توجه شود که اسناد ملی و بالادستی مانند سند دانشگاه اسلامی در اسناد راهبردی دانشگاه ها مد نظر و ملاک عمل قرار گیرد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها درمورد لزوم ترویج گفتمان نقشه جامع علمی کشور، منحصر به این سند نیست و اسناد دیگر مانند سند دانشگاه اسلامی هم نیازمند گفتمان سازی و ترویج هستند.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه، اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی با توجه به برخی گزارش ها از برخی مراکز آموزشی خواستار توجه بیشتر به موضوع عفاف و حجاب در این مراکز شدند.

اعضا همچنین مقرر کردند رشته خانواده و سلامت جنسی برای قرار گرفتن در برنامه های درسی دانشگاه ها، در جلسه آینده شورای اسلامی شدن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در ادامه جلسه، موضوع تفکیک اقدامات نظام برنامه ریزی فرهنگی سند دانشگاه اسلامی در دستور کار قرار گرفت و پس از ارائه مصوبات کارگروه مربوط و بحث و بررسی اعضا، مقرر شد تا این تقسیم بندی برای بررسی مجدد به کارگروه فرهنگی ارجاع و پس از انجام اصلاحات مورد نظر اعضا به عنوان مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها به دستگاه های مجری ابلاغ شود.

 

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار