25. مرداد 1394 - 1:00   |   کد مطلب: 6959
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از در انتظار بودن 20 هزار جوان برای دریافت وام ازدواج خبر داد و گفت: در صورت عدم توجه به جوانان مجرد، بیشترین آسیب اجتماعی به آن‌ها وارد می‌شود.
‌آمار بسیار بالای زنان بدسرپرست در همدان

به گزارش شبنم ها به نقل از ایسنا، منطقه همدان، "سعید گلستانی"  در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان همدان، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای جوانان و بانوان مطلقه استان اظهار کرد: اگر بودجه‌ای به استان همدان تعلق گیرد، قطعا باید در راستای جلوگیری از فساد و نجات زندگی افراد هزینه شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ساختمانی در شهر ساخته نشود هیچ مشکل اجتماعی به وجود نمی‌آید، اما اگر عدم حمایت دولت از بانوان مطلقه آسیب اجتماعی به بار آورد، غیرقابل جبران است.

گلستانی انجام اموری که زیربنای فرهنگی دارند را از اولویت‌های اجرایی برشمرد و گفت: در حال حاضر سالانه حدود 4هزار بانوی مطلقه به جامعه اضافه می‌شود که با توجه به وجود خلاء بانک اطلاعاتی در این زمینه نمی‌توانیم برنامه خاصی در خصوص پناهگاه اجتماعی و شغل این بانوان داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ساماندهی این بانوان و بسترسازی مناسب برای زنده ماندن این افراد قبل از زندگی کردن آن ها می تواند از امور مورد بررسی واجب با توجه به برنامه تأمین اعتبارات استان باشد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان همچنین از آمار بسیار بالای زنان بدسرپرست در همدان ابرازنگرانی کرد و گفت: حمایت اجتماعی از خانواده‌های بدسرپرست و کودکان تحت پوشش بهزیستی نیز از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه معتادان در استان را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی اعلام کرد و افزود: بیشترین ضربه‌های اجتماعی به افراد معتاد به علت عدم آگاهی در این زمینه وارد می‌شود که با برگزاری کلاس‌های آموزشی به میزان چشمگیری می‌توان از بروز اعتیاد پیشگیری کرد.

گلستانی صدا و سیمای استان را دارای ظرفیت بالایی در راستای آگاهی بخشی به مردم اعلام کرد و ادامه داد: اگر بودجه مناسبی به این مرکز تعلق گیرد، می‌تواند در قالب پیام کوتاه و انیمیشن‌های مفهومی پیا‌م‌های مناسبی به مرد ابلاغ کند و فرهنگ ساز جلوگیری از بروز آسیب اجتماعی باشد.

وی در پایان از مسئولان فرهنگی استان خواست تا در فعال‌سازی پایگاه‌های فرهنگی مساجد کوشا باشند تا با ایجاد درگیری مردم توسط برنامه‌های فرهنگی مساجد، به کاهش جرم در استان کمک کنند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار