25. دى 1398 - 12:09   |   کد مطلب: 7309
برخی بر این تصورند که با افزایش شعله، غذا سریع تر پخته می شود، اما این امر فقط باعث سوختن غذا خواهد شد.
 رایج ترین اشتباهات در آشپزی

به گزارش شبنم ها به نقل از پرشین وی؛ در بیشتر خانه ها آشپزخانه مرکز توجه تمامی اعضای خانواده است. از آن جایی که خانم ها روزانه وقت زیادی را صرف آشپزی می کنند، طبیعی است که اشتباهات زیادی در آشپزخانه رخ دهد. هر آشپز، چه مدت طولانی آشپزی کرده باشد و یا مدت کمی مرتکب اشتباهات زیادی در آشپزخانه می شود.

 

بیش از حد انبار نکنید؛ بیشتر مردم تمامی مواد غذا یی لازم یک ماه کامل را در اول ماه می خرند. اگر چه این روش در خصوص بعضی از موادغذایی مانع ندارد اما از خرید مقدار زیاد میوه و سبزی بپرهیزید زیرا پس از گذشت زمان کوتاهی،میوه و سبزی ویتامین و املاح ارزشمند خود را از دست می دهد. بهترین کار این است که هر بار برحسب نیاز مقدار کمی از آن ها را خریداری کنید.

 

بیش از حد پوست گرفتن؛ پوست میوه ها و سبزی ها سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر می باشد و پوست گرفتن زیاد، از ارزش غذایی آن می کاهد.

 

شور کردن غذا؛ یکی از شایع ترین اشتباهاتی که اغلب ما دچار آن می شویم شور کردن موادغذایی است، در چنین مواقعی کافی است یک برش سیب زمینی را به موادغذایی اضافه کنید و بگذارید تا شفاف شود. به طور طبیعی سیب زمینی با جذب نمک به خود میزان نمک غذا را کاهش می دهد.

 

آب پز کردن طولانی؛ اگر چه این امر باعث از بین رفتن باکتری ها می شود اما مدت طولانی پخت ماده مغذی مواد از جمله پتاسیم، ویتامین BوC را نیز از بین می برد. در صورتی که جوشاندن زیاد لازم بود، از آب مواد غذا یی برای پخت استفاده کنید.

 

عجله در پخت سیر؛ بررسی ها نشان داده است که ارزش دارویی و غذا یی این گیاه نقش مهمی در سلامت قلب و پیش گیری از سرطان دارد. اما روش استفاده از سیر می تواند تاثیر چشم گیری بر خاصیت آن داشته باشد. پس از کمی له کردن سیر را به مدت ۱۰دقیقه کنار بگذارید و سپس در غذا استفاده کنید. بررسی اخیر نشان می دهد، این امر، در بهبود ترکیبی سولفور موجود در آن موثر است.

 

خورشت رقیق؛ سس و یا خورشت رقیق شده را با کمی آرد ذرت حل شده در آب و کره، غلیظ کنید. جوشاندن طولانی خورشت نیز می تواند باعث تبخیر و غلیظ شدن خورشت شود.

 

کامل نخواندن دستور غذایی؛ یکی از شایع ترین اشتباهاتی که تازه کارها مرتکب می شوند، نخواندن دستور غذا یی قبل از شروع پخت است. این امر باعث مشکلات متعددی می شود. برای جلوگیری از این کار ابتدا دستور را کاملا مطالعه کنید، از فراهم بودن تمامی مواد لازم مطمئن شوید و سپس شروع به پخت کنید.

 

اندازه گیری نکردن مواد؛ یکی از علل عمده موفق نبودن در تهیه مواد غذا یی اندازه گیری نکردن مواد است، افراد با تجربه شاید نیازی به این کار نداشته باشند اما برای تازه کارها لازم است از وسایل اندازه گیری استفاده کنند.

 

بالا بودن شعله های گاز؛ برخی بر این تصورند که با افزایش شعله، غذا سریع تر پخته می شود، اما این امر فقط باعث سوختن غذا خواهد شد. کمی صبر داشته باشید و بگذارید غذا با حرارت کم بپزد.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار