12. شهريور 1399 - 14:07   |   کد مطلب: 7323
خوردن باقلا استخوان‌ها و مفاصل حتی رگ‌های تار مانند وسط استخوان‌ها را محکم می‌کند.
 راه حل‌های خوشمزه برای تقویت مفاصل استخوان

 به گزارش شبنم ها به نقل از سبک زندگی، داشتن استخوان‌های محکم و پیشگیری از پوکی استخوان دغدغه بسیاری از آدم‌هاست به خصوص با زندگی‌های ماشینی امروز که تحرک را از ما گرفته است و بسیاری از کارها را در حالت نشسته انجام می‌دهیم.
برای اینکه غضروف‌های محکم و استخوان‌های قوی داشته باشیم سراغ جکیم طب سنتی رفتیم تا با راهکارهای طبیبان این طب جهت تقویت استخوان‌ها آشنا شویم.

- اولین توصیه پرهیز از خوردن سردی‌هاست. غذاهای سرد و رطوبتی مثل ترشی‌ها و غذاهای غلیظ مضر عصب و استخوان سازی هستند.

- خوردن روزانه مخلوط شیر و عسل و شیر با شکر سرخ و پودر سنجد تقویت کننده غضروف‌ها می‌باشد.

- خوردن باقلا استخوان‌ها و مفاصل حتی رگ‌های تار مانند وسط استخوان‌ها را محکم می‌کند.

- انجیر بهترین داروی استخوان سازی است. ممکن است خوردن انجیر در برخی افراد موجب خارش پوست شود؛ زیرا انجیر فضولات جمع شده در بدن را جمع کرده و به سطح پوست می‌آورد. برای رفع خارش باید از مصلحاتی مثل کاسنی و یا دم کرده فلوس استفاده کرد.
روش دیگر استفاده از انجیر خیسانده است. انجیر را در گلاب خیسانده روزی ۲ عدد نوش جان کنید.

- خوردن روغن گاوی محلی مخلوط با عسل و زعفران اما به شرط اینکه تحرک زیاد داشته و مداومت به ورزش داشته باشید. بهترین مصلح برای دفع چربی‌ها مداومت به ورزش‌های سبک و استفاده از ادویه گرم مثل آویشن و کاکونی است.

- مویز و بادام درختی در استخوان سازی بسیار موثر است.

- نخود آب مختص مفصل سازی و استخوان سازی است. نخود را در آب و عرق آویشن یا زنیان، زبره و یا نعناع که ضد نفخ است با گوشت و یا بدون گوشت بپزیم.

- پیشنهاد دیگر این است که پوسته تخم مرغ محلی را در آب جوشانده تا ضد عفونی شود. سپس در آب لیموترش تازه به مدت ۲۴ ساعت بخیسانیم، بعد آن را آسیاب کرده و روزانه ۱ قاشق چای خوری استفاده شود.

- ماساژ و روغن مالی توصیه دیگر طب سنتی برای تقویت استخوان‌هاست. استفاده از روغن‌هایی مثل روغن نباتی، روغن کنجد، روغن سیاه دانه و ... برای این کار توصیه می‌شود.

فراموش نکنیم اصلاح رژیم غذایی و ورزش کردن بهترین راه سلامتی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار