21. شهريور 1394 - 13:23   |   کد مطلب: 7382

به گزارش شبنم ها نقل از سایت فیلم محمد رسول الله، جیانِتو دِروسی در یادداشت اختصاصی درباره فيلم محمد رسول الله نوشت: من به همراه همسرم میرلا اسفورا به عنوان طراح مو و یک گروه چهارنفره متشکل از مجریان گریم ایتالیایی و یک گروه همکار ایرانی متشکل از مجریانی که سابقه کار در پروژه های تاریخی را داشتند، طراحی و اجرای چهره‌پردازی این فیلم را بر عهده گرفتیم.

این پروژه برای ما امری فراتر از ساخت یک فیلم بود. من به حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبری عظیم‌الشأن می‌نگرم و این فیلم را مهم‌ترین تجربه کاری خود تا به حال می‌دانم. در این پروژه، گروه‌های ایتالیایی و ایرانی در کنار هم کار کردند که از این طریق، ارتباط کاری خوبی توام با نوعی آموزش و انتقال تجربیات بین دو گروه برقرار شد.

ایده اولیه شخصیت‌پردازی برای من از طریق مطالعه در مورد شخصیت‌های تاریخی فیلم‌نامه شکل گرفت و ناگفته پیداست که گفت‌وگو با کارگردان و درک تطابق بین کارهای گروه ایرانی و ایتالیایی نیز از عوامل موثر در آن بود. به نظر من وظیفه چهره‌پردازی فقط آرایش چهره‌ها مطابق سن‌وسال و جغرافیا و زمان و مکان نیست؛ بلکه با درنظرداشتن همه این موارد و فراتر از این‌ها، می‌بایست به شخصیت‌پردازی و درک صحیح‌تر شخصیت‌ها و درام جاری در اثر کمک کند که برای این منظور، در وهله اول لازم است انتخاب اولیه بازیگران، انتخاب‌های درستی باشد؛ یعنی بازیگر، اندام و چشم و صورتی مناسب نقش خود داشته باشد.

مثلا در مورد عمده بازیگران زن سینمای ایران، مساله جالب برای من، جراحی بینی اکثر آنان است که برای فیلم‌های تاریخی، قابل قبول و باورپذیر نیست اما به طور کلی، احساس من نسبت به این فیلم، آن است که بازیگران مناسبی برای نقش‌ها انتخاب شدند و در نهایت نیز معتقدم طراحی و اجرای چهره‌ها کاملا طبیعی است و دیده نمی‌شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار