1. ارديبهشت 1399 - 19:47   |   کد مطلب: 7740
تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می دهد که عفونت های دوران کودکی خطر بروز حمله های قلبی زودهنگام را در افراد افزایش می دهد.
عفونت های کودکی عامل بروز حملات قلبی در بزرگسالی

به گزارش شبنم ها به نقل از مهر ، بیماری های قلبی - عروقی عامل اصلی مرگ انسان ها در سراسر جهان محسوب می شوند. برای نمونه محققان اندونزیایی دریافتند که ۳۱.۹ درصد از کل مرگ و میر انسان ها در این کشور به علت بیماری های قلبی - عروقی رخ می دهد.

«آندریانی کانیتها»، در توضیحات خود در مورد عوامل خطر بیماری های قلبی - عروقی می گوید: «عوامل خطر بیماری های قلبی – عروقی در جنوب شرق آسیا به ویژه در بین جوانان به سرعت در حال افزایش است. قابل توجه است که بیشتر بیماران قلبی – عروقی در اندونزی زیر ۵۶ سال سن دارند.»

محققان این کشور با مطرح ساختن این پرسش که چرا شیوع این عارضه در جوانان در حال افزایش است و چه عامل و شرایطی در این افزایش نقش تعیین کننده ای دارد، به تحقیق و بررسی گسترده در این رابطه پرداختند.

آندریانی کانیتها در ادامه توضیحاتش عنوان می کند که بیماری های عفونی مانند تب حصبه، سرخک، آبله مرغان، برونشیت، سل و تب دنگو در بین کودکان اندونزیایی رایج است. پژوهشگران با توجه به این داده ها این فرضیه را که عفونت های دوران کودکی و نوجوانی ممکن است بر عروق افراد تاثیرگذار باشد و باعث ایجاد علائم تصلب شریان شود، مطرح کردند. لازم به ذکر است که  تصلب شریان خود عاملی برای ایجاد سندرم حاد کرونر زودهنگام و یا حملات قلبی است.

او در ادامه می افزاید: «در توضیح ایجاد این مساله می توان گفت که عفونت آغازگر التهاب مزمن و تصلب شریان در رگ هاست. این مساله می تواند به این معنا باشد که عفونت باعث تغییر عوامل خطر بیماری های قلبی - عروقی شده و در نهایت به سندروم حاد کرونر یا حملات قلبی منجر می شود.»

محققان این تیم پژوهشی از یافته های تحقیقات خود نتیجه گرفتند که ممکن است این مساله در سایر کشورهای جنوب شرق آسیا که در آنها بیماری های عفونی هنور رایج است صادق باشد. بر اساس گزارش های محققان، به نظر می رسد که ابتلا به عفونت در اوایل زندگی می تواند عامل ایجاد سندرم حاد کرونر یا حملات قلبی زودهنگام باشد که هنوز نسبتا ناشناخته مانده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار