3. بهمن 1394 - 9:13   |   کد مطلب: 8949
دختر شیخ ابراهیم زکزاکی در مراسم چهلمین روز شهدای نیجریه
هیچ خبری از سرنوشت پدرم در دست نیست
دختر شیخ ابراهیم زکزاکی با اشاره به اینکه از سرنوشت بیش از 700 نفر از نفر از شیعیان نيجريه اطلاعاتی در دست نداریم، گفت: ویران کردن خانه، حسینیه و قبرستان شهدا از اقدامات خصمانه ای بوده که بر علیه ما صورت پذیرفته است.

به گزارش شبنم ها به نقل از مشهد پیام، صبح امروز مراسم بزرگداشت چهلمین روز از شهادت شیعیان نیجریه با حضور خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی، جمعی از نیجریه های مقیم ایران، خانواده  شهدای مدافع حرم و عموم مردم ولایتمدار مشهد مقدس در مهدیه این شهر برگزار شد.

در این مراسم بعیده زکزاکی دختر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه با تشکر از کسانی که این برنامه را برگزار کرده اند، اظهار داشت: امروز که در چهل روز از آن فاجعه ناگوار می گذرد، هنوز هیچ خبری از پدرم نداریم.

وی با بیان اینکه تا امروز به ما اجازه نداده اند، که به دیدار شیخ زکزاکی برویم، تصریح کرد: غیر از این موارد هیچ جنازه ای از شهدا تحویل خانواده ها نشده است.

دختر شیخ زکزاکی ادامه داد: متاسفانه کسانی که زخمی شده بودند را بدون معالجه به زندان برده اند که برخی به شهادت رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه از سرنوشت بیش از ۷۰۰ نفر از  نفر از شیعیان نیجیریه اطلاعاتی در دست نداریم، خاطر نشان کرد: ویران کردن خانه، حسینیه و قبرستان شهدا از اقدامات خصمانه ای بوده که بر علیه ما صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه کشتار شیعیان بی گناه نیجریه به حادثه کربلا شبا هت های بسیاری دارد، بیان داشت: اتفاقاتی که برای ما افتاده است بسیار سخت و ناگوار بود.

گفتنی است شعر خوانی، مداحی، اعلام همبستگی خانواده شهدای مدافع حرم با خانواده شیخ زکزاکی از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

انتها یپام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار