10. خرداد 1399 - 11:55   |   کد مطلب: 8950
در گفت و‌گو با یک محقق طب اسلامی ایرانی مطرح شد:
خواص خاکشیر و کاربردهای درمانی آن
یک محقق طب اسلامی ایرانی گفت: خاکشیر یک داروی گیاهی ضد عفونی کننده طبیعی است و به جای مصرف آب زیاد و آنتی بیوتیک‌‎ها، خانم‌ها خاکشیر میل کنند که البته مقدار مجاز مصرف آن در طول روز 10 گرم است و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.
خواص خاکشیر و کاربردهای درمانی آن

 به گزارش شبنم ها، دکتر حسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، گیاه خاکشیر را بسیار فراوان و پرخاصیت دانست و اظهار داشت: خاکشیر یا شفترک گیاه خود رو، دارای طبع ملین و خنک کننده که در فصل گرم تابستان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، این گیاه پرخاصیت به علت فراوانی که دارد افراد می‌توانند در کنار جاده‌ها آن را جمع آوری کنند و آن را فقط منحصر به شربت ندانند. 
 

خاکشیر؛ درمانی برای عفونت‌های زنانگی

 این محقق طب اسلامی خاکشیر را موثر در درمان عفونت‌های زنانه دانست و تصریح کرد: خانم‌هایی که دچار عفونت‌‌های زنانگی هستند توصیه می‌کنیم که از دمنوش خاکشیر برای رفع ترشحات زنانه بنوشند، چرا که خاکشیر یک داروی گیاهی ضد عفونی کننده طبیعی است و به جای مصرف آب زیاد و آنتی بیوتیک‌ها، خانم‌ها خاکشیر میل کنند که البته مقدار مجاز مصرف آن در طول روز 10 گرم است و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. 

وی افزود: خاکشیر را می‌توان به صورت دمنوش دم کرد، این دمنوش در درمان یبوست معجزه‌گر است. 
 

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: خاکشیر بسیار برای گرمازدگی و درمان اسهال موثر و بسیار سفارش شده است؛ همچنین شربت خاکشیر با مخلوط عرق نعنا و سرکه تهیه و در طول راه میل کنند که این معجون برای پیشگیری از عفونت‌های محیطی در طول سفر و ابتلا به بیماری اسهال مفید است. 
 

پودر خاکشیر همراه با عسل پماد خوبی برای درمان سوختگی است
 

اکبری با اشاره به خاصیت فراوان خاکشیر در درمان بسیاری از بیماری‌ها گفت: پودر خاکشیرهمراه با عسل، ضماد خوبی برای درمان زخم و سوختگی است، دانه خاکشیر ضد عفونی کننده و تب بر است، برای کسانی که کاهش اشتها دارند مفید است، برای مشکلات میل جنسی توصیه می‌شود، تقویت کننده قلب و معده است.

اکبری به درمان و پیشگیری از جوش صورت با خوردن خاکشیر اشاره کرد و افزود: جوشانده یک قاشق ترنجبین و دو قاشق غذاخوری خاکشیر با مخلوط عسل، به طور ناشتا هر روز صبح به مدت دو هفته به کمتر شدن جوش‌های صورت و رفع کدری پوست کمک می‌کند. 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار