19. تير 1399 - 10:38   |   کد مطلب: 9087
هویچ، کدوحلوایی، زردآلو، انبه، طالبی، سبزیجات برگ سبز، زرده تخم مرغ، جگر، مرکبات، توت فرنگی، کیوی، پاپایا، کلم بروکلی، بادام، سبوس گندم، آووکادو، کره بادام زمینی، روغن زیتون و روغن کنجد از جمله خوراکی‌هایی هستند که از ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.
ویتامین‌های معجزه‌گر و مفید برای پوست

به گزارش  شبنم ها  به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، ویتامین A که در ماهی، جگر، هویچ، سیب زمینی، فلفل قرمز، اسفناج، کدو، شاهی، زردآلو و انبه موجود است، به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

ویتامین K استفاده منظم از ویتامین  K باعث از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم می شود. همچنین ویتامین K حاوی پروتئنی برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست است و چین و چروک و افتادگی پوست را کاهش می دهد.

خوراکی‌های مفید برای جلوگیری از ترک‌های پوستی

هویچ، کدوحلوایی، زردآلو، انبه، طالبی، سبزیجات برگ سبز، زرده تخم مرغ، جگر، مرکبات، توت فرنگی، کیوی، پاپایا، کلم بروکلی، بادام، سبوس گندم، آووکادو، کره بادام زمینی، روغن زیتون و روغن کنجد، از جمله خوراکی هایی هستند که از ترک های پوستی جلوگیری می کنند.

خوراکی‌های زیباکننده

اسفناج باعث درخشش چهره می شود و آنتی اکسیدانی دارد که نورهای مضر برای چشم را به خود جذب می کند و از آسیب سلول های چشمی جلوگیری می کند.

گوجه فرنگی چون لیکوپن دارد باعث می شود پوست از حد مشخصی قرمزتر نشود و از پوست در برابر افتاب محافظت می کند. همچنین، چین و چروک پوست را هم از بین می برد.

گیاهان و ادویه‌های ضد پیری

به جای نمک که بسیار مضر است. از ادویه هایی مانند زنجبیل، فلفل سیاه و قرمز و سفید، زردچوبه، زعفران، جوزهندی، مرزنجوش، مریم گلی، پونه کوهی و میخک استفاده کنید. این ادویه ها با داشتن خواص قوی آنتی اکسیدانی روند پیری را به تأخیر می اندازند. همچنین مصرف گیاهانی مانند جینسینگ، گزنه و چای نیز مؤثر خواهد بود.

ویتامین‌های ضدپیری

با افزایش سن، خطوط تیره رنگی در زیر چشم ها ظاهر می شود. ویتامین K با از بین بردن لخته‌ها، جمع شده درون مویرگ‌های اطراف چشم را از بین می برد. این ویتامین در کلم، کاهو و اسفناج وجود دارد. ویتامین E  نیز سبب حفظ رطوبت و محافظت از پوست می گردد، از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد. ویتامین E در بادام، فندق، گردو، روغن، ذرت، سبزیجات، سویا، سبوس، گندم، کلم و سیب زمینی یافت می شود.

ویتامین C و جلوگیری از چین و چروک

ویتامین C  نقش موثری در تولید کلاژن دارد. کلاژن به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد. اما با افزایش سن، کلاژن تجزیه شده و چین و چروک ایجاد می شود. ثابت نگه داشتن سطح ویتامین   باعث جلوگیری از بروز چین و چروک می شود.

برای رشد و ترمیم بافت ها در همه قسمت های بدن مصرف ویتامین C ضروری است، چون ویتامین C  یک آنتی اکسیدان قوی است و علائم آفتاب سوختگی و آسیب های پوستی را بهبود می بخشد. عواملی مثل هوای آلوده و دود سیگار نیز سبب کاهش ویتامین C  و بروز علائم پیری می شوند. ویتامین C در پرتقال، گریپ، فروت، توت فرنگی، کلم بروکلی، گوچه فرنگی، انبه، لیمو، گل کلم، هندوانه، اسفناج، فلفل دلمه ای، طالبی، خربزه و هندوانه، نارنگی و کیوی یافت می شود.

به خاطر وجود ویتامین C  فراوان در لیمو، به مخلوط یک قاشق آب لیموی تازه و یک قاشق عسل در یک لیوان آب سرد که صبحگاه خورده شود، اکسیر جوانی گویند، افرادی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد، بهتر است برای حفاظت از پوستشان ویتامین   بیشتری استفاده کنند.

ویتامین D جلوگیری از ایجاد چین و چروک

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست، سفید شدن مو و جوش های صورت، استفاده از ویتامین  D بسیار توصیه می شود. منابع طبیعی این ویتامین، روغن ماهی، سالمون، شیر، قارچ، حبوبات، زرده تخم مرغ و نور خورشید می باشند.

غذاهایی که بدن را پیر می‌کنند

گوشت های چرب، نوشابه های گازدار، نوشیدنی های شیرین مانند آبمیوه شیرین، برنج، غذاهای سرخ کردنی، کالباس، سوپ و سبزی کنسرو شده، ترشی، بستنی، قهوه، چای، نمک، شکلات و غذاهای فوری بدن را پیر می‌کنند، زیرا سیستم گوراشی و قلبی – عروقی بدن را به هم ریخته و آنها را وادار به تولید رادیکال های آزاد می‌کنند.

انبه و عسل کاهش چین و چروک

مرکبات، انبه و عسل از جمله مواد خوراکی هستند که به سلامت و زیبایی پوست کمک زیادی می کنند. این مواد مقادیر زیادی ویتامین دارند که به ساختن میزان زیادی کلاژن در بدن و در نتیجه کاهش چین و چروک ها منجر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار