12. خرداد 1399 - 13:24   |   کد مطلب: 9213
:همه ما دوست داریم که پوست جوان،شاداب و بدون کک ومک داشته باشیم. به نقل از سایت هلث نیوز،برای شادابی و جوان ماندن باید غذا های پروتئین ساز پوست مانند کلاژن و الاستین مصرف کرد.این پروتئین ها،چین و چروک را از بین می برد و از افتادگی پوست پیش گیری می کند.
بوتاکس طبیعی پوست

به گزارش شبنم ها به نقل از روزنامه خراسان این ماده غذایی درست مانند آمپول بوتاکس عمل می کند با این تفاوت که طبیعی است.کلاژن،نوعی پروتئین پوست است که ساختار پوست را حفظ می کند. اما بابالا رفتن سن، این پروتئین از بین می رود و چین و چروک ها روی صورت ظاهر می شود.

نبود کلاژن،پوست را نازک،شل و افتاده می کند.علاوه برروند پیری عوامل دیگری که به پوست آسیب می رساند تابش خورشید،استعمال دخانیات،استرس،آلودگی هوا و... است.برای داشتن پوست جوان علاوه بر کرم باید از مواد غذایی مناسب نیز استفاده کرد:

1.فلفل تند: غنی از ویتامین است و روند شکل گیری کلاژن را در پوست تحریک می کند. همچنین غنی از ویتامین ها ی متعدد و مواد معدنی است. از آن جا که در زمان پخت خاصیت خود را از دست می دهد ،فلفل را به سالاد اضافه کنید.

2.توت ها:انواع توت از جمله توت فرنگی، تمشک و توت سیاه با مقابله با رادیکال های آزاد که به پوست آسیب می رساند،باعث جوان ماندن و شادابی پوست می شود. علاوه بر آن در ایجاد کلاژن در پوست نیز نقش دارد .

3.دانه سویا:غنی از هورمون های گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و به این ترتیب به تولید کلاژن در پوست کمک می کند. با مصرف سویا مواد سمی وآنزیم هایی که باعث پیری می شود از پوست دفع می شود.

4.سیر:غنی از سولفوراست و به تولید کلاژن در پوست کمک می کند. سیر حاوی ماده کلاژن ساز دیگری نیز به نام اسید لیپوئیک و تورین است که به بدن در ترمیم کلاژن آسیب دیده کمک می کند.

5.لوبیا: به بدن در تولید اسید هیالورونیک کمک می کند؛ اسیدهیالورونیک از بروز چین و چروک در صورت و علایم پیری در قسمت های دیگر بدن پیش گیری می کند. برای حفظ شادابی پوست باید لوبیا مصرف کنید.

6.سبزی های قرمز رنگ:چغندر قرمز، فلفل، گوجه فرنگی و ... غنی از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است . این مواد غذایی تمامی مواد سمی را از پوست دفع می کند و به این ترتیب باعث تولید کلاژن می شود. همچنین این سبزی ها از پوست در برابر آسیب نور آفتاب نیز محافظت می کند.

7.ماهی سالمون: این ماهی غنی ازاسیدهای چرب امگا-3 است که به بدن در ساخت کلاژن والاستین کمک می کند. این دو ماده با بالا رفتن سن باعث سفت شدن و جوان سازی پوست می شود. مصرف هفته ای یک بار ماهی قزل آلا، ماهی تن و سالمون ، به حفظ شادابی پوست کمک می کند.

8.طالبی:میوه ای غنی از ویتامین A است که با ایجاد کلاژن باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار