19. بهمن 1394 - 12:31   |   کد مطلب: 9215
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: اعتدال از روبه‌رو، با دشمن افراطی‌گری و از پشت‌سر، با تفریط درگیر است و زنان در کشاکش افراط و تفریط این‌بار چشم به رویکردی دوخته‌اند که عدالت و توازن جنسیتی را برایشان به ارمغان آورده و با تکیه بر تمام ظرفیت، توسعه انسانی پایدار و فراگیر را نتیجه دهد.
زنان در کشاکش افراط و تفریط چشم به اعتدال دارند/ توازن بین کار و زندگی برای زنان از چالش های دولت است

به گزارش زنان خبر شهیندخت مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش ملی زنان، اعتدال و توسعه با اشاره به  آیه ۱۴۳ سوره بقره عنوان کرد:  اعتدال را می‌توانیم از این آیه داشته باشیم و گفتمان اعتدال برای اولین‌بار در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم سر زبان‌ها افتاد.

وی افزود: پیام انتخابات یازدهم بازگشت به خرد جمعی و اعتدال بود که با انعطاف‌ورزیدن محقق می‌شود، اما در ادامه بیم آن می‌رود که گفتمان اعتدال گرفتار کلی‌گویی شود و با این نگاه، عدم شکل‌گیری صورت‌بندی گفتمان اعتدال می‌تواند به چالش‌ها دامن زند.

مولاوردی ادامه داد: موضوع این همایش بررسی این مهم که اعتدال چه نسبتی می‌تواند با زنان و توسعه پایدار داشته باشد، است که واقعیات و مستندات تاریخی نشان می‌دهد که در طول یک قرن گذشته کمتر شاهد طرح مطالبات زنان در جامعه ایران بودیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: این تغییرات اگرچه در بستری از واقعایت عینی جامعه قرار گرفت اما از طرف گروه‌های مختلف جامعه برداشت‌های متفاوتی از آن شد و حاصل تعارض‌ها و ناهم‌سویی‌ها، ناپایداری نتایج اقدامات بود و به همین دلیل، دستیبابی به اهداف از دشواری رنج می‌برد.

وی اظهار داشت: شواهد و واقعیات حکایت از آن دارند که هنوز آن‌جا که زنان می‌خواهند برای اعتدال در جامعه کاری کنند، گرفتار عدم توازن‌ها هستند و چالش اساسی دولت اعتدال در این خصوص، ایجاد توازن، میان کار و زندگی زنان است.

مولاوردی گفت: اگر اعتدال کاربست عَدل و عِدل در حوزه‌های مختلف زندگی انسانی باشد، باید پاسخ‌گوی چالش‌های اساسی پیش روی حوزه زنان و خانواده بوده و در این میان با تکیه بر مبانی دینی و ارزش‌های الهی و اسلامی، از ظرفیت‌های بالقوه گفتمان‌های دیگر استفاده کند تا بتواند با قرائتی نو در رفع ناسازگاری‌ها و تعارض میان هنجارهای رسمی و قانونی با واقعیت‌های زندگی راه جدیدی را به روی زنان و خانواده‌های ایرانی بگشاید.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد: اعتدال از روبه‌رو، با دشمن افراطی‌گری و از پشت‌سر، با تفریط درگیر است و زنان در کشاکش افراط و تفریط این‌بار چشم به رویکردی دوخته‌اند که عدالت و توازن جنسیتی را برایشان به ارمغان آورده و با تکیه بر تمام ظرفیت، توسعه انسانی پایدار و فراگیر را نتیجه دهد. با امید آن روز برای تحقق این آرمان‌ها تمامی مصلحان، اندیشمندان، صاحب‌نظران و محققان را برای راهبردهای عملی فرامی‌خوانیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار