25. بهمن 1394 - 7:46   |   کد مطلب: 9305
معاون رييس جمهور درامور زنان وخانواده:
کاهش معقول نرخ طلاق يکي از اهداف کمي ما در پنج سال آينده است.
کاهش معقول نرخ طلاق يکي از اهداف کمي ما در پنج سال آينده است.
 به گزارش شبنم ها به نقل از پورتال خبری کاشان، شهيندخت مولاوردي معاون رييس جمهور درامور زنان وخانواده شامگاه شنبه 24 بهمن در حاشيه همايش جوان در آينه آينده در تالار آزادي دانشگاه كاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:از آنجا که 55 درصد آمار طلاق ناشي از اعتياد است امور زنان و خانواده رياست جمهوري سعي دارد تا با اجراي برنامه‌هايي از طريق هماهنگي وهم افزايي دستگاههاي مختلف اين مهم را عملياتي کند.
 
وي با اشاره به اينکه اين هماهنگي وهم افزايي دستگاه هاي مختلف از دوباره کاري وموازي کاري برنامه هاي اجرايي جلوگيري مي‌کند گفت:فقر،بيکاري واعتياد از عوامل طلاق است.
 
به گفته وي، شوراي فرهنگ عمومي، شهرداري ها وکميته امداد دستگاه ها ونهادهايي هستند که با همکاري وهماهنگي امور زنان و خانواده رياست جمهوري برنامه هاي تدوين شده رااجرايي خواهند کرد.
 
معاون رييس جمهور درامور زنان وخانواده با تاکيد بر اينکه طلاق پديده اي است که تنها يک دستگاه نميتواند برنامه هاي مرتبط با کاهش آنرا اجرايي کند گفت: تقويت نهاد خانواده وتوانمندسازي زنان در امور اقتصادي واجتماعي،سلامت وبهداشت زنان،ارتقاي سرمايه هاي فرهنگي و اجتماعي و شايسته سالاري زنان اهداف کمي امور زنان و خانواده رياست جمهوري در برنامه ششم توسعه است.
 
مولاوردي با اشاره به اينکه برنامه هاي اين معاونت در مقايسه با برنامه هاي قبل با اهداف کمي تبيين شده تا ارزيابي کرد از چه نقطه اي بايد به چه نقطه اي رسيد گفت:طي يک سال ونيم وقت گذاشته شد تا يکي از احکام ماده 26 در چارچوب کلي را براي حرکت در پنج سال آينده تبيين کند.
 
وي در پايان فرصت مناسب براي بيان وتبيين دستاوردهاي دولت تدبير واميد به ويژه در حوزه خانواده را تاکيد کرد وگفت: اين معاونت برنامه هاي متعددي را با همکاري دستگاه هاي اجرايي ومردم نهاد اجرا کرده است.
 
به گفته وي، اين برنامه‌ها با توجه به الزام وهمکاري وهماهنگي وظايف در قالب تفاهم نامه هايي در حمايت از طرح هاي اجرايي به ويژه توانمندسازي زنان اجرا مي شود.
 
شايان ذکر است: خانم دکترشهيندخت مولاوردي، معاون رييس جمهور در درامور بانوان وخانواده در سفر نيم روزي خود براي سخنراني در همايش «جوان در آينه آينده » دانشگاه كاشان،نشست با اساتيد، معاونان و اعضاي هيات علمي اين دانشگاه، بازديد از موسسه خيريه ياس کبود و افتتاح «نخستين مرکز اقامتي ميان مدت ويژه بانوان» به اين شهرستان سفر کرده بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار