23. شهريور 1399 - 9:39   |   کد مطلب: 10051
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) همدان پرهیز بانوان از تجملگرایی وهزینه های بی مورد را راهی مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
پرهیز ,بانوان , تجملگرایی ,هزینه های بی مورد, اقتصاد مقاومتی

طاهره افشین زاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبنم ها گفت: اعلام عناوین سالها ازجانب مقام معظم رهبری هم درارتباط با عناوین سالهای گذشته وهم درجهت رسیدن به اهداف سیاستهای کلی نظام دررفع نیازمندیهای جامعه وهدایت جامعه به نقطه مطلوب است.

 

وی افزود: عنوان امسال نیز هم درراستای طرح سبک زندگی دینی است که به تمدن نوین اسلامی منتهی شود هم به جهت سیاسی در راستای مقابله باتوطئه های دشمنان درناتوان کردن ایران وناراضی کردن مردم ازنظام وانقلاب با ایجاد فشارهایی مثل تحریمها است .که از طرفی با اقدام عملی وتقویت تولیدات ملی می توان  با توطئه ها مقابله کرد و با عملیاتی کردن سبک زندگی دینی درمیان خانواده ها وتوجه به مبانی اقتصاد دینی می توان دررفع مشکلات اقتصادی خانواده هاوجامعه قدم برداشت.

 

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) همدان: در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی باید انجام دهیم تا شعارسال در حد حرف باقی نماند و اجرایی شود ؟ اظهار داشت: تک تک افراد جامعه باید وظیفه خود رادراین مورد شناسایی وعمل کنند؛ خانواده ها باید دربعد خانواده اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند. تمام ارگانهاوسازمانهای دولتی وغیردولتی موظف اند درسطح جامعه این مسئله راعملیاتی کنند.

 

افشین زاد ادامه داد: مهمترین وظیفه دولت بازسازی ونوسازی وتحکیم بنیان نظام اقتصادی دینی درتمام عرصه های اقتصادی جامعه و همچنین حمایت وتقویت تولیدات داخلی است.

 

وی فراهم کردن زمینه های ایجاد شغل برای جوانان و ترغیب وتشویق آحاد جامعه در استفاده از تولیدات داخلی و الزام  تولیدکنندگان به تولید کالای با کیفیت را از جمله اقدامات موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: کنترل واردات وصادرات وجلوگیری از واردات اقلام صرفا تجملی کنترل ونظارت دراجرایی شدن این موارد درخود ادارات وسازمانها وعدم اصراف در ارگان های دولتی نیز از مسئلی است که باید به آن توجه شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: به نظر بنده درصورت کلی اگر هر فردی متناسب با جایگاهی که در خانواده وجامعه دارد وظیفه خود را انجام داده ودرجهت اجرایی شدن مطلوب رهبری درتمام کارهایی که انجام می دهد با توجه به اقتصاد مقاومتی باشد انشالله این امر محقق خواهد شد.

 

افشین زاد تصریح کرد: زنان هم بعنوان نیمی ازجمعیت فعال جامعه به سبب نقش و جایگاه وتاثیرگذاری که دارند،می توانند با درست مصرف کردن در نقش همسر و بانوی خانه ، با تربیت صحیح فرزندان ومحکم کردن باورهای دینی آنها درنقش مادری موثر باشند.

 

وی گفت: همچنین عملیاتی کردن سبک زندگی دینی درجامعه باگسترش مبانی اقتصاد مقاومتی واقدام عملی درجلوگیری از اسراف وتجمل گرایی وگرایش به خریدو استفاده ازاجناس غیر ایرانی و.....می توانند در راهی در جهت تحقق این امر باشد.

 

وی در پایان یاد آور شد: مبلغان بادو روش قرآنی:1-قوا انفسکم واهلیکم من النار(تبلیغ گسترده) 2-کونوا دعاة الناس بغير السنتكم (اقدام عملی ) می توانند  در این عرصه ورد پیدا کرده و موثر باشند.

 

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار