5. دى 1395 - 20:08   |   کد مطلب: 14425
رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: اعضای این فراکسیون در طول مدتی که در مجلس دهم حضور دارند، ارتباط مستمر با جوامع مدنی داشته و دارند.
پروانه سلحشوری,زنان,فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی,مجلس شورای اسلامی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرنگار مهر : پروانه سلحشوری افزود: از آغاز بکار مجلس دهم، فراکسیون زنان مجلس حضور فعال و مستمری در تصویب و بررسی طرح های مربوط به حوزه زنان داشته است.

وی، تهیه و تدوین و تصویب اساسنامه فراکسیون زنان، انتخاب اعضای هیات رییسه این فراکسیون، تشکیل کمیته های تخصصی شامل کمیته فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امور بین الملل، انتخاب ۱۳ نفر از زنان مجلس دهم به عنوان ناظر در مجامع داخلی از جمله کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، شورای عالی نظارت بر آموزش و پرورش و شورای نطارت بر میراث فرهنگی و گردشگری را از مهم ترین اقدامات این فراکسیون دانست.

سلحشوری افزود: رایزنی و هماهنگی با نمایندگان در جهت تصویب طرح یک فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی که منجر به تصویب این طرح شد، تلاش جهت رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه کاهش ساعت کاری بانون شاغل دارای شرایط خاص، تخصیص بیست و پنج درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده معادل ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی، زنان و جوانان در کمیسیون تلفیق و تسهیل سفر خانم لیموچی جهت همراهی ورزشکار مربوطه در مسابقات پینگ پنگ المپیک ریو، از دیگر اقدامات این فراکسیون بود.

نماینده مردم تهران یادآور شد: مذاکره جهت اعزام تیم ملی هندبال بانوان به بازی های آسیایی کره جنوبی، رایزنی جهت حل مشکل تماس برخی از زندانیان زن با فرزندان و خانواده های خویش، بررسی و اقدام به تشکیل اتاق فکر حوزه زنان در مرکز پژوهش های مجلس، دریافت و بررسی قوانین مخل فضای کسب و کار زنان و بررسی چگونگی اجرایی کردن قانون بیمه زنان خانوار، نشست های تخصصی با وزارت کار و معاونت زنان جهت ارائه طرح اشتغال خانگی زنان، پرداختن به آموزش و مشاوره قبل و حین ازدواج و تصویب آن در کمیسیون تلفیق و بررسی راهکارهای قانون گذاری جهت افزایش تامین امنیت زنان از جمله تهیه طرح مربوط به حوادث اسیدپاشی از دیگر اقدامات این فراکسیون بود.

سلحشوری ادامه داد: نامه به رئیس جمهوری جهت درخواست برای بکارگیری زنان در مناصب کلان مدیریتی و تصویب ماده ۳۰ لایحه احکام برنامه ششم توسعه از دیگر اقدامات این فراکسیون بود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ارتباط مستمر این فراکسیون با جامعه مدنی گفت: جلسات مختلف با رییس مجلس، رییس مرکز پژوهش های مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهم ترین جلسات اعضای این فراکسیون با مسوولان بود، ما همچنین جلساتی با رییس کمیته امداد، معاونت زنان ریاست جمهوری و نماینده موسسه مطالعات قم داشتیم.

وی تاکید کرد: ما همچنین جلساتی با حقوقدانان و رایزنی جهت اولویت های حقوقی حوزه زنان، تشکیل جلسه با درمانگران اعتیاد، تشکیل جلسه با برخی نهادهای غیر دولتی در موسسه مطالعات و تحقیقات زنان، تشکیل جلسه حزبی در خانه احزاب، جلسه با زنان انجمن کارآفرینی جهت بهبود راهکارهای اشتغال زنان داشتیم.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: ما در طول این مدت دیدارهایی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بازدید از نمایشگاه مطبوعات، بازدید از نمایشگاه هنر تدبیر، بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) و بازدید از نمایشگاه تولیدات زنان سرپرست خانوار وابسته به شهرداری تهران داشتیم.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار