5. دى 1396 - 16:36   |   کد مطلب: 20089
حالا دیگر، مرغ زاده غذای فقرا و اهل تجرد نیست چراکه فقط اغنیا و متمولین می توانند این ماده غذایی را که قیمتی طلایی یافته ابتیاع کنند
تخم مرغ,افزایش قیمت تخم مرغ,دولت دوازدهم,مرغ زاده,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

اندرحکایت مرغ زاده ای که طلا شد

مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ دولت دوازدهم دولت دوازدهم دولت دوازدهم دولت دوازدهم دولت دوازدهم 

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از نافع : آورده اند که مرغ زاده را سال ها برای رفع چشم زخم استفاده می کردند و به منظور رفع بلایا به انحاء مختلف آن را می شکستند و یا بر زمین می زدند!

مرغ زاده پیشتر درغذای فقرا و اهل تجرد مورد استفاده قرار می گرفت و در واقع آن کس که بضاعت مالی او محدود بود و یا هنری در طبخ انواع خورش ها و چلوها نداشت به این ماده غذایی آسان پز، متوسل می شد.

فراموش شده آن روزگارانی که در بحبوبحه بازی های کودکانه خود، آن سوال معروف فلسفی مآبانه را از هم می پرسیدیم که "ابتدا مرغ بوجود آمده یا تخم مرغ؟"

حالا اما شرایط فرق کرده است، اساسا دیگر کسی این جرأت را به خود نمی دهد که به ساحت محترم مرغ زاده جسارت کرده و سوال کند که ابتدا او به وجود آمده یا والد وی؟

حالا دیگر، مرغ زاده غذای فقرا و اهل تجرد نیست چراکه فقط اغنیا و متمولین می توانند این ماده غذایی را که قیمتی طلایی یافته ابتیاع کنند و اصلا بر همین اساس است که مولّد محترم آن نیز صاحب حرمت شده زیرا همواره روی گنج خوابیده است.

روزگاری شده که چلو و خورشت و خوراک از این ماده غذایی سرشار از پروتئین پول ساز ارزان تر تمام میشود و حالا ترجیح مردم این است که برای رفع چشم زخم، چشم خود را از کاسه خارج کنند تا اینکه بخواهند مرغ زاده را به زمین بزنند.

حالا اینکه خود مرغ زاده چه قیمت گزافی پیدا کرده جای خود؛ تصور کنید محصولاتی مانند شیرینی ها که در تولید، وابسته به این گنج گرانبها هستند در این آشفته بازار چه شرایطی پیدا میکنند؟

خلاصه در بازاری که مرغ زاده آقایی می کند صورت کارگر سرخ تر و سرخ تر از قبل می شود نه اینکه مرغ زاده داغ و سرخش کرده باشد، نه!! در واقع نرخ این کالای وزین است که کارگر بینوا را نزد سر و همسر شرمنده و سرخ رو می کند.

دلّال و سودجو در این بازار بهره ی خود را می برند و بر موج نوسانات قیمت ها سواری می کنند، متموّل و متمکّن هم که اساسا مشکل چندانی با بود و نبود یا گران و ارزان بودن آن ندارند اما بیچاره آنان که قوت غالبشان بر مدار این کالای قیمتی و ترکیبات و فرآورده های آن استوار بوده است.

در آشفته بازاری که حتی حداقل های تغذیه یک زندگی ساده هم گران و دست نیافتنی می شود چه انتظار بالایی است انتظار همدردی با ضعفای جامعه که در مصرف مرغ که نه، مرغ زاده هم باید قناعت ورزند.

و چه عجیب است در چنین جامعه ای دم از افزایش رفاه زدن و آمار کاهش تورم دادن و شعار بهبود یافتن شرایط اقتصادی!

اما خدارا شکر که ما در چنین جامعه ای زندگی نمی کنیم و این نا کجا آباد، هرجا که هست اینجا نیست، شاید در سرزمین هایی دور که ما ندیده ایم و نامش را نشنیده ایم و شاید حتی در کره ای دیگر ...

انتهای پیام/ص

مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده مرغ زاده گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ گرانی تخم مرغ دولت دوازدهم دولت دوازدهم دولت دوازدهم دولت دوازدهم دولت دوازدهم 

دیدگاه شما

آخرین اخبار