10. بهمن 1396 - 10:17   |   کد مطلب: 20598
رمان دو قدم مانده به صبح داستان زندگی جوانی روستایی است که در متن حوادث انقلاب قرار می گیرد ، برای مدتی به ساواک ملحق می شود و هنگامی که از نزدیک پوشالی بودن رژیم ستم شاهی را لمس می کند و به انقلابیون می پیوندد .

به گزارش شبنم ها،

رمان دو قدم مانده به صبح کتابی نوشته مهدی نوروزی است که توسط انتشارات اطلاعات به چاپ رسیده است.
این رمان از مجموعه رمان های مربوط به روزهای انقلاب است که زندگی جوانی روستایی به نام حسین را حکایت می کند. حسین در متن حوادث انقلاب قرار می گیرد .حسین برای مدتی به ساواک ملحق می شود و هنگامی که از نزدیک پوشالی بودن رژیم ستم شاهی را لمس می کند و به انقلابیون می پیوندد .

نام کتاب  با محتوای آن ارتباط بسیار  نزدیکی دارد .

حسین و خانواده اش (احمد آقا و بهجت خانم و نرگس و حسین ) در روستا زندگی می کنند .ناگهان خبر می رسد حمید (عموی حسین) که از افراد ساواک است  قصد دارد به همراه خانواده اش به دلیل ترس از حمله افراد انقلابی به روستا بیاید.

داستان به نحوی ادامه پیدا می کند که حمید (عموی حسین ) او را به همراه خودش به سازمان امنیت می برد و حسین مسئول پاک کردن شعار ها از روی دیوار می شود. حسین پس از مدتی دل به کار نمی دهد و حتی خودش شروع به نوشتن شعارهای انقلابی بر روی دیوار می کند .
در بخشی از رمان نویسنده به داستان  عشق پاک  حسین به مریم  دختر آقای کتابی آبدارچی اداره حمید (عموی حسین ) می پردازد .

در بخش پایانی کتاب حسین تصمیم می گیرد. بر روی دیوار سازمان امنیت شعار انقلابی بنویسد. آن شب به علت سرمای هوا قلم مو به قوطی رنگ می چسبد و قوطی به هوا پرتاب می شود ,ماموارن ساواک متوجه صدا می شوند و از ترس حمله مردم انقلابی  به همان سمت نارنجکی پرتاب می کنند .نارنجک پشت سر حسین منفجر می شود. موج انفجار او را به سمت پشت بام پرتاب می کند .تمام بدن حسین خیس خون می شود .در میان روشنایی موج انفجار حسین چهره های زیبایی می بیند که برای بردن او امده اند ,حسین شهید می شود .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار