16. بهمن 1396 - 21:30   |   کد مطلب: 20693
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت همدان از برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی بانوان با بیماری سرطان در همدان خبر داد.
سرطان,پیشگیری از سرطان,مجمع خیرین سلامت,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : محمدصادق صبا، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت همدان پیشگیری از بیماری و فرهنگ‌سازی در این خصوص را مهم بیان کرد و افزود:‌ پیشگیری بهتر از درمان است و همه ما با این اصل واقف هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در باور، اعتقاد و رفتار افراد این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید اساسی به آن پرداخت، گفت: حوادث رانندگی سالانه خسارات زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند در صورتی که این خسارات از طریق فرهنگ‌سازیو رعایت قوانین و مقررات رانندگی قابل پیشگیری است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان با تاکید به رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، بیان کرد: آموزش در حوزه پیشگیری و فرهنگسازی باید مورد توجه باشد چراکه اگر فعالیت و تحرک جامعه افزایش یابد شاهد کاهش آمار بیماری‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به جای خوردن چیپس، پفک و فست‌فودها از غذاهای سالم و ارگانیک استفاده شود، افزود: برای سالم زیستن باید عدم استعمال دخانیات و مواد مخدر مورد توجه باشد.

صبا با اشاره به اینکه باید از مصرف نوشابه‌های گازدار، شیرینی‌‌های غیر طبیعی، نمک اضافی و ... خودداری کرد تا یک جامعه سالم، پرتحرک، شاداب و با نشاط داشت، خاطرنشان کرد: اگر جامعه از ابتدا به پیشگیری‌های به موقع از بروز مشکلات توجه نکند، خدمات دولتی خیرین و نیکوکاران نیز نمی‌تواند مشکلات را به صورت اساسی حل کنند.

وی با تاکید به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری هزاران برابر هزینه‌های آینده درمان را کاهش خواهد داد، افزود: تمام افراد باید در خصوص چنین مسائلی فرهنگسازی و اطلاع رسانی را مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت همدان در حوزه پیشگیری از بیماری اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: برای نمونه برای پیشگیری از پیشرفت بیماری سرطان دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی بانوان با این بیماری برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار