18. آبان 1399 - 11:46   |   کد مطلب: 9580
طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید فضای سیاسی و اقتصادی کشور شفاف شود و غبارهای ناآگاهی به کنار رود تا بتوان با بصیرت، فرصت ها و خطرات را به موقع دید و در اقدامی به موقع مانع از فتنه آینده شد.
نقش رسانه ها در شفاف کردن فضای غبار آلود فتنه

به گزارش شبنم ها ؛ به نقل از نارخبر، در جوامع امروزی رسانه و روابط عمومی ها از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات و آگاهی و برقراری  ارتباطی دو سویه با مخاطبان خود هستند.

با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن جوامع شاهد پیدایش روابط عمومی و رسانه ها بوده ایم به گونه ای که هر دو آن ها، تاریخچه ای کم و بیش مشابه به هم دارند به این صورت که تاریخ  آن ها به دوران انقلاب صنعتی، رنسانس و به تبع آن توسعه شهرنشینی و تبدیل تدریجی جوامع سنتی به مدرن بازمی گردد.

امروزه انسان ها برای زندگی در عصر ارتباطات نیازمند حداقل اطلاعاتی هستند که وی را در تمامی زمینه ها یاری کند که این آگاهی از اطلاعات توسط رسانه ها و روابط عمومی ایجاد می شود.

روابط عمومی ها برای اطلاع رسانی و رابطه با مخاطبان نیازمند ارتباط با رسانه ها هستند و همچنین رسانه ها برای کسب دست کم بخشی از اطلاعات برای مخاطبانشان نیازمند اطلاعاتی هستند که توسط روابط عمومی ها تولید و عرضه می شود.

روابط عمومی ها به دنبال برقراری ارتباط دوسویه و اطلاع رسانی به مخاطبان و اطلاع یابی از آن ها هستند به این گونه که روابط عمومی ها می کوشند  با کمک انواع رسانه ها اطلاعات دقیق و مورد نیاز را در دسترس مخاطبان قرار دهند.

اما معضلی که موجب می شود اطلاع رسانی به خوبی انجام نشود ایجاد باندهای رسانه ای و محدود کردن رسانه های منتقد است که موجب کانالیزه شدن اخبار به سود یک جریان است و این در واقع شروع یک تقابل و دورنگی شدن رسانه ها است.

در واقع رسانه های موافق و مخالف در همین بستر در زمان دولت مدعی آزادی، تقابل جدی تر خود را آغاز کردند و این تقابل ها موجب وقوع بی اخلاقی های بیشتر در نشریات و حوادث سال ۷۸ شد.

اما بررسی منطقی این تقابل نشان از عدم شفافیت دارد و همین موجب می شود در فضای غبارآلود، فتنه ها ریشه گرفته و در سال ۸۸ از فضای احساسی استفاده کنند و موج سواری کنند.

این اتفاقات نشان می دهد که طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید فضای سیاسی و اقتصادی کشور شفاف شود و غبارهای ناآگاهی به کنار رود تا بتوان با بصیرت، فرصت ها و خطرات را به موقع دید و در اقدامی به موقع مانع از فتنه آینده شد.  
 
این مهم جز با اطلاع رسانی به موقع و تعامل خوب روابط عمومی ها با رسانه های جمعی امکان ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار