6. دى 1396 - 8:59   |   کد مطلب: 20093
تحلیل سیاسی دلایل و عوامل مؤثر از فتنه سال88 تا حماسه 9 دی:
ردپای بیگانگان در فتنه88/ ترور دانشمندان هسته ای ایران از زمان فتنه
یک کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: اقدام نظامی علیه برنامه‌ی هسته‌ای ایران با شروع فتنه‌ی ۸۸ کلید خورد و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از همین زمان آغاز شد.

شبنم همدان گزارش می دهد:
نهم دی ماه به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است . روزی که مردم ایران با بصیرت خود نقشه های شوم بیگانگان را نقش برآب کردند.

در ارتباط با دلایل و عوامل فتنه 88 گفتگویی با مجید سرکانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث و معاون پرورشی مدارس شهر همدان انجام  دادیم .
معاون پرورشی مدارس همدان اظهار داشت :فتنه 88 حاصل ظاهر نگریهای خود شیفتگان داخلی است که جامعه خود را به خودی و غیر خودی تعریف نموده اند و اجانب را دایه دل سوزتر از مادر می دانند و از شاخص که همان ولایت فقیه است عبور کردند و کشور را برای چند سال متوالی  دچار مشکل نمودند. حتی امروز هم عده ای از این واقعه ناخوشایند برای خود کلاهی درست کرده اند و سود می برند .

 

شواهد و قراین نشان میدهد فتنه 88 نه یک دعوای درونی بلکه توطئه ای با حمایت بیرونی برای مقابله با اساس نظام کشور بود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و حدیث تصریح داشت :فتنه 88  یکی از نقاط عطف اساسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که قرار بود طی یک برنامه ریزی گسترده و پیچیده چندین ساله نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی معاندان داخلی و خارجی سرنگون و نظامی دیگری جایگزین آن شود .هر چند   عده ای هنوز هم  در جامعه ماجراهای فتنه 88 را دعوای دو کاندیدای انتخاباتی تصور می کنند .اما شواهد و قراین حاکی از آن است که این حوادث نه یک دعوای درونی بلکه توطئه ای با حمایت بیرونی برای مقابله با اساس یک نظام مبتنی بر عقلانیت اسلامی بوده است .

 

نقش انگلیس در ماجرای فتنه

سرکانی ابراز داشت :در میان حامیان و عاملان فتنه 88 شاید بتوان نقش انگلیس را بیشتر از بقیه دانست .سابقه استثماری و استعماری انگلیس به قرن ها پیش باز می گردد .

سرکانی یاد آور شد :آنچه موجب ایجاد فتنه شد آبی بود که افراد به ظاهر دلسوز انقلاب و اسلام اما جا افتاده از ولایت گل آلود کردند و تا اندازه ای نیز اعتماد و اعتقاد مردم را صید نمودند .

وی تاکید داشت :تنها چیزی که می تواند اثرات فتنه را خنثی کند همان گونه که مقام معظم رهبری (ظله تعالی )فرموده اند :"داشتن وحدت ملی و عدم اعتماد به بیگانگان در هر وضعیتی است ".

 

رد پای بیگانگان؛ تصویب 6 قطعنامه توسط آمریکا علیه ایران در روزهای آغازین فتنه 88

در خصوص فتنه 88 رزمنده گمنام تصریح داشت : آشوب‌های بعد از انتخابات ۸۸ و یا به تعبیر دقیق فتنه، موجب امیدواری دشمنی شد که مترصد به‌وجود آمدن روزنه‌ای برای ضربه زدن به ایران بود. به همین علت، در اقدامی ناباورانه، تنها در طی ده روز اول آغاز فتنه، شش قطعنامه در کنگره‌ی آمریکا علیه ایران ارائه شد و به تصویب رسید!

 

تغییر لحن آمریکا با شروع اغتشاشات
 مسئولین غربی که تا پیش از این بر لزوم واقع‌گرایی در برابر ایران سخن به میان می‌آوردند و از ضرورت تعامل با ایران می‌گفتند، به‌یکباره شروع به اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران کردند. اوباما که چند روز پیش از انتخابات به رهبر انقلاب نامه نوشته بود تا او را در حل مشکلات منطقه کمک نماید، به‌ناگاه با آغاز فتنه، از ایرانی‌ها خواست تا به اعتراضات خود ادامه دهند و مشخصاً از میرحسین موسوی نام برد و وی را نماد غرب‌گرایی نامید. تغییر لحن آمریکایی‌ها و غربی‌ها با آغاز فتنه‌۸۸ به‌وضوح قابل مشاهده بود.

 

اقدام نظامی علیه برنامه‌ی هسته‌ای ایران با شروع فتنه‌ی ۸۸ کلید خورد
 رزمنده گمنام یاد آور شد  :وضع و نگرش غربی‌ها در جریان فتنه‌ی ۸۸ به قدری تغییر کرد که شانزده روز پس از اهانت فتنه‌گران در روز عاشورا به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده وقت نیروهای آمریکامنطقه، حتی از احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران خبر داد! وی در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان» گفت: «حتماً می‌توان تأسیسات هسته‌ای ایران را مورد هدف قرار داد. تأسیسات ایران در مقابل حملات بمب‌ها آسیب‌پذیر هستند.»

وی ادامه داد :از سویی دیگر، این نکته نیز عجیب است که اقدام نظامی علیه برنامه‌ی هسته‌ای ایران با شروع فتنه‌ی ۸۸ کلید خورد و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از همین زمان آغاز شد. این ترورها در شرایطی که کشور در نتیجه‌ی فتنه به «بی‌ثباتی» کشیده شده بود، انجام پذیرفت.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار