15. تير 1395 - 17:29   |   کد مطلب: 10914
مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سالم‌ترین نوع بستنی را بستنی‌های مارک‌دار و کارخانه‌ای عنوان کرد و افزود: افراد بهتر است حتی المقدور از مصرف بستنی‌های "سنتی" خودداری کنند.

به گزارش شبنم ها به نقل از جام جم : دکتر سید مصطفی نچواک با بیان اینکه بستنی یک نوع غذاست، گفت: این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی کالری است و به همین علت یک نوع غذا محسوب می‌شود.

نچواک تصریح کرد: با توجه به میزان بالای کالری بستنی، میزان مصرف آن باید متناسب با شرایط بدنی افراد و میزان وزن و چاقی آنها باشد.

وی به قندو چربی بالای موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: قطعا افزایش مصرف بستنی، قند و چربی را بالا می‌برد، بنابراین افراد باید با توجه به شرایط بدنی خود از این ماده غذایی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه به شیر موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: ارزش غذایی بستنی به شیر بکار رفته در آن است که می‌تواند منبع خوبی برای تامین کلسیم و پروتئین باشد.

نچواک با بیان اینکه بستنی سالم بستنی است که با شیر پاستوریزه تهیه شده باشد، گفت: توصیه ما این است که افراد از بستنی‌های کارخانه‌ای که با شیر پاستوریزه تهیه شده استفاده کنند.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: بستنی سنتی از آنجا که با شیر جوشیده شده تهیه شده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا تمام مواد مغذی موجود در شیر هنگام جوشیدن از بین می‌رود و از طرفی بهداشت اینگونه بستنی‌ها هم مسئله حائز اهمیتی است که باید در نظر گرفته شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه بستنی باید در میان وعده‌ها مصرف شود، گفت: مصرف بلافاصله بستنی بعد از وعده‌های اصلی غذایی با توجه به قند بالای آن، افزایش وزن و چاقی را به دنبال دارد.

نچواک اظهار کرد: مصرف روزانه یک بستنی برای کودکانی که اضافه وزن ندارند بلامانع است و این میزان مصرف بستنی می‌تواند به تامین کلسیم بدن این کودکان نیز کمک کند.

وی اظهار کرد: در خصوص افرادی که اضافه وزن دارند و تمایل به خوردن بستنی دارند باید گفت بستنی نوعی غذاست و در صورت مصرف آن باید از میزان وعده‌های اصلی غذایی کم کنند تا دچار اضافه وزن بیشتر نشوند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار