27. تير 1395 - 10:02   |   کد مطلب: 11201
نماینده ولی فقیه در استان همدان:
حجاب و عفاف نیازمند هزینه و سرمایه‎گذاری
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اهمیت به مسئله حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: دشمنان هزینه‌های بسیاری صرف کنار رفتن حجاب و عفاف کرده‌اند اما ما برای نگهداشتن آن هزینه نکرده‌ایم.

به گزارش شبنم همدان ، بر طبق خبر ارسالی از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، حجت‌الاسلام غیاث‌الدین طه‌محمدی در همایش عفاف و حجاب و نقش آن در امنیت اجتماعی که به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با مشارکت اتحادیه آرایشگر زنانه، اتاق اصناف، کانون انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای، بسیج اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اهمیت به مسئله حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: دشمنان هزینه‌های بسیاری صرف کنار رفتن حجاب و عفاف کرده‌اند اما ما برای نگهداشتن آن هزینه نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از جوامع حتی در میان مسیحیان دوره قبل از رنساس حجاب و عفاف اهمیت داشت، گفت:‌ اکنون بلا نازل شده و شاهد دور شدن جوامع از حجاب و عفاف هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آیا حفظ حجاب در گرمای 60 درجه شهر خوزستان سخت‌تر است یا تحمل آتش جهنم؟، خواستار توجه به مسائل شرعی اسلام به ویژه حفظ حجاب و عفاف شد.

وی با بیان اینکه پوشش و حفظ حجاب تنها به لباس نیست باید انسان در رفتار، کردار و... حجاب و عفات داشته باشد، افزود: انسان‌ها با دور شدن از حجاب و عفاف دچار عذاب دنیا و آخرت خواهند شد.

محمدی خاطرنشان کرد: زمان رضا شاه وقتی بی‌حجابی ترویج شد و به زور سرنیزه چادر و حجاب از سر زنان ایرانی برداشته می‌شد تحمل این وضعیت برای بسیاری از زنان سخت بود و نمی‌خواستند در هر شرایطی به این مصیبت تن دهند.

ایشان با بیان اینکه اگر حجاب و عفاف در جامعه باشد هزار خوبی نصیب فرد در دنیا و آخرت خواهد شد، افزود: نباید یک تار موی زن را نامحرم ببیند، دشمن اکنون با دست خود ما، سقف خانه‌هایمان را ویران می‌کند و متوجه نیستیم.

نماینده ولی فقیه در همدان بیان کرد: اگر حجاب و عفاف در جامعه جاری و ساری باشد فرزندانی در دامان مادران پرورش پیدا می‌کنند که بعدها در مسیر اسلام شهادت را برمی‌گزینند.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز با بیان اینکه چادر را تاج بندگی در مقابل خداوند بزرگ می‌دانیم، اظهار کرد: در آیه‌ای از سوره نور به صراحت بیان شده که حجاب تنها مختص زنان نیست و حال باید همه اقشار جامعه به این موضوع توجه کنند.

حمیدرضا فرسایی‌وحید با بیان اینکه مقام معظم رهبری به خوبی به مسئله حجاب و عفاف پرداخته‌اند و نهادهای متولی باید در بحث نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف بسیار تلاش کنند، خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم در سالهای آتی به صورت نرم‌افزاری بتوانیم به این مسئله بپردازیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه بهداشت و درمان برای صنف آرایشگران، گفت: درجه‌بندی واحدهای صنفی مختلف در دستور کار است و امیدوارم واحدها به سطحی برسند که همه در حد ممتاز و عالی شناخته شوند.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به عملکرد خوب اتحادیه آرایشگر زنانه در کمک به زندانیان، افزود: ارتقای سطح دانش زنان آرایشگر در مقطع کاردانی و کارشناسی در دستور کار است.

این مسؤول با تأکید به برخورد با واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، از پیگیری بیمه تکمیلی آرایشگران خبر داد و افزود: قریب به یک‌هزار واحد صنفی در این اتحادیه فعالیت دارند که می‌توان مشکل بیمه‌ای آنها را حل کرد.

فرسایی‌وحید به پروژه مشتری‌مداری اشاره کرد و گفت: این موضوع در اتحادیه نانوایی‌ها آغاز شده و قرار است در اتحادیه قنادان و قصابان نیز آغاز شود که امیدواریم در سایر حوزه‌ها نیز این موضوع را پیگیری کنیم.

انتهای پیام / ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار