21. تير 1395 - 17:12   |   کد مطلب: 11058
نماینده مجلس خبرگان همدان در جمع بانوان نخبه گفت
بر غربت آیات حجاب در جامعه اسلامی ایران باید گریست
آیت الله موسوی اصفهانی در جمع بانوان نخبه همدان : روز حجاب و عفاف را باید به جامعه ایران تسلیت گفت. بعد از 35 سال که از انقلاب می گذرد و با خون های پاکی که شهیدان ما در این راه داده اند باید بر غربت آیات حجاب و جایگاه حجاب در جامعه گریست.

دیدار بانوان نخبه همدان با آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان

به گزارش شبنم همدان امروز ظهر جمعی از بانوان نخبه همدان با آیت الله موسوی اصفهانی، دیدار کردند. این نشست با حضور نماینده مجلس خبرگان ، سردار مجیدی جانشین محترم فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) ، مسئول بسیج جامعه زنان ، رئیس کارگروه بانوان و خانواده جامعه زنان، نماینده شورای شهر همدان و بانوان نخبه شهر از 22 قشر ، برگزار شد.

آیت الله موسوی اصفهانی  در آغاز جلسه عنوان کرد روز حجاب و عفاف را باید به جامعه ایران تسلیت گفت . موسوی اصفهانی افزود بعد از 35 سال که از انقلاب می گذرد و با خون های پاکی که شهیدان ما در این راه داده اند باید بر غربت آیات حجاب و جایگاه حجاب در جامعه گریست. وی با بیان و تفسیر آیات مربوط به حجاب انتقاد صریح خود را نسبت به مسئله حجاب در جامعه ایران بیان کرد و مسئولین را در این زمینه مقصر دانست. 

وی افزود همچنان که در شب های قدر به سوی خدا می رویم و قرآن بر سر می گذاریم و از پروردگار طلب مغفرت می کنیم، باید آن عهد و پیمان و میعاد با خداوند را بعد از ماه مبارک حفظ کنیم. نباید شب های قدر به برنامه ای عادتی تبدیل شود ، بلکه با گذاشتن قرآن بر سر باید این برنامه ها به برنامه های فکر و عمل تبدیل شوند.

نماینده مجلس خبرگاه همدان به همه بانوان جامعه توصیه کرد: اگر آیات قرآن را حفظ نمی کنید لااقل دو آیۀ مربوط به حجاب ( آیه 59 سوره احزاب و آیه 31 سوره نور) را حفظ باشید. او همچنین گفت اگر بانوان محجبه و کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند با استفاده از این این آیات و ترجمه آنها این کار را انجام دهند  موفق خواهند شد زیرا برکت آیات قرآن، فطرت خداجوی مخاطبان را بیدار می کند و به سمت مسیر فطری خود بازمی گردند.

در این جلسه سردار مجیدی با تأکید بر حفظ  و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه  ، خواستار تأمل و تفکر در وصیت نامه شهدا شد. وی شاه بیت وصیت نامه شهیدان را در دو مسئله خلاصه کرد؛ تبعیت از ولایت فقیه و حفظ حجاب . و افزود در همین راستا در تمام استان گردهمایی مدافعان حریم خانواده همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ستاری نوید در ادامه نشست ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف ، افزود تجمع سراسر ی و کشوری مدافع حریم خانواده که در 400 نقطه کشوربرگزار می شود فقط از سوی بسیج و سپاه نیست وبرای جامعیت این طرح کمیته ی مردمی در برگزاری  آن شرکت دارد. در این همایش همه افراد و خانواده هایی که دغدغه مسئله حجاب و عفاف را دارند شرکت می کنند. وی همچنین از برگزاری نمایشگاه های حجاب و عفاف در سراسر استان خبر داد و افزود در 9 شهرستان استان همدان این تجمع برگزار می شود.

در این جلسه عظیمی، مسئول کارگروه بانوان و خانواده بسیج جامعه زنان، گزارش این  کارگروه را در زمینه حجاب و عفاف ارائه دادند. کارگروه بسیج جامعه زنان بر در زمینه مسائل مربوط به بانوان و تحکیم بنیان خانواده  فعالیت می کند و طرح هایی را دارد . در این کارگروه جلسات حجاب و عفاف با حضور نخبگان شهر و اساتید دانشگاههای همدان برگزار شده است . در این جلسات راهکارهایی برای بهبود وضع حجاب جامعه و نهادینه کردن آن ارائه شده است که بخشی از آنها عملی شده و بخشی نیازمند توجه مسئولان و صرف بودجه برای این مسئله مهم است.

عظیمی در بیان آخرین نتایج بدست آمده از کارگروه حجاب و عفاف گفت: در این زمینه مهم ترین بحث آموزش است که با تجربه این کارگروه و جلسات آموزشی که برگزار شده و به ثمر رسیده اند می توان گفت آموزش حدود 80% در آمادگی فرهنگ جامعه و نهادینه کردن مسئله حجاب مؤثر است. وی افزود برنامه هایی بر محور زینب وار بودن از جمله طرح های آموزشی ما در ماه محرم بود که با برگزاری جلسات  آموزشی  و هدیه دادن تعدادی چادر به بانوان، موفقیت هایی کسب کرده است.

یکی دیگر از برنامه های  موفق این کارگروه آموزش 48 ساعته به بانوان دانشجو بوده است که با حضور اساتید متخصص از دانشگاه امام صادق برگزار شده . در این دوره آموزشی کل مباحث مربوط به زنان برای شرکت کنندگان مطرح شده است و آزمون به عمل آمده از شرکت کنندگان ، موفقیت این کارگروه را نشان می دهد. توزیع صد جلد کتاب بین بانوان نخبه همدان از دیگر فعالیت های این کار گروه بوده است .

عظیمی عدم همکاری مسئولین و تمایل نداشتن آنها به حفظ حجاب و همچنین فقدان سرمایه گذاری مالی و انسانی را دومشکل اساسی جامعه در زمینه حجاب و عفاف دانست و افزود همه مردم جامعه نیاز به آموزش دارند. وی اذعان کرد تنها راه موفقیت در زمینه حجاب و عفاف جامعه یکپارچگی و همبستگی همه نهاد ها و ارگان هایی است که هر یک به صورت منفرد در این زمینه فعالیت می کنند.

 

انتهای پیام / ن

 

 

تصاویر تکمیلی: 
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار