14. مرداد 1395 - 19:18   |   کد مطلب: 11597
یک کارشناس طب‌سنتی گفت: رازیانه سرشار از هورمون‌های زنانه است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از ایسنا : «هادی گلزاری» کارشناس طب سنتی منطقه‌ی همدان، اظهار کرد: رازیانه یک گیاه بسیار با ارزش است که تخم آن ظاهری شبیه به گندم دارد و رنگ آن نیز تقریباً زیتونی است.

 

وی با بیان این‌که گیاه رازیانه در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید و موثر است، تصریح کرد: این گیاه با ارزش خواص بسیاری نظیر زیادکننده شیر مادران، بادشکن، رفع قلنج، تنظیم هورمون‌های زنانه، رفع گر گرفتگی‌های ناشی از یائسگی و ... دارد.

 

وی تصریح کرد: بهتر است رازیانه را به‌صورت دم‌کرده مصرف کرد دُز مصرفی گیاه رازیانه در افراد مختلف متفاوت است که میزان مصرف آن را کارشناس طب‌سنتی باتوجه به نوع طبیعت و مزاج افراد تعیین می‌کند.

 

گلزاری گفت: بیشتر از تخم گیاه رازیانه استفاده می‌شود اما برگ آن نیز در مواردی استفاده می‌شود، هم‌چنین از گیاه مفید رازیانه می‌توان مانند ادویه‌جات از خاصیت طعم‌دهندگی آن نیز بهره برد.

 

وی خاطرنشان کرد: به علت این‌که گیاه رازیانه مملو از هورمون‌های زنانه است بنابراین مصرف آن برای مردان توصیه نمی‌شود اما زنانی که طبیعتشان گرم است و قاعدگی‌هایی با فاصله طولانی دارند این گیاه برایشان بسیار مفید است.

 

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار