10. فروردين 1399 - 15:27   |   کد مطلب: 11689
یک محقق و مدرس طب سنتی گفت: اسطوخدوس بهترین دارو برای مالیخولیا، صرع، رعشه و تمام بیماری‌های اعصاب ناشی از سردی محسوب می‌شود و به شدت برای آنها سودمند است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : یوسف اصغری اظهار داشت: اسطوخدوس از لحاظ مزاجی همانند آویشن گرم و خشک  است ولی از لحاظ خاصیت تفاوت‌های بسیاری با آویشن دارد.

به گفته وی تمام اجزا این گیاه در طب مورد استفاده قرار می‌گیرد البته مهمترین عضو مورد استفاده از اسطوخدوس، گل آن است که لطیف‌ترین عضو گیاه محسوب می‌شود.

این محقق و مدرس طب سنتی ادامه داد: این گل به خاطر گرم و خشک بودن کیفیتش برای جوانان و افراد گرم و خشک مناسب است و گاهی ایجاد بی‌خوابی و بی‌قراری می‌کند و این در حالی است که همین گل برای افراد مسن و افراد سرد مزاج ایجاد خوابی آرام و آرامش می‌کند.

اصغری بیان داشت: لذا افراد گرم مزاج, جوانان و نوجوانان سعی کنند, از این دارو زیاد مصرف نکنند تا از عارضه آن که خشک کننده مزاج مغز است در امان بمانند. مهمترین خاصیت گل اسطوخدوس، منقی دماغ است یعنی پاک کننده مغز است که در خیلی از کُتب به عنوان جاروب مغز معرفی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این گل به سادگی مغز را پاکسازی می‌کند, سودا و بلغم رسوب کرده در مغز و قلب را پاک می‌کند همچنین این گیاه ارواح طبی را از مواد پاک می‌کند یعنی به انتقال روح طبیعی، نفسانی، حیوانی در بدن سرعت می‌بخشد لذا می‌تواند به افرادی که دچار مشکلاتی مانند بیماری پارکینسون یا ... هستند می‌تواند کمک بسزایی داشته باشد.

این محقق و مدرس طب سنتی گفت: یکی از منضجات (آماده کننده و پزنده اخلاط) اخلاط غلیظ (سودا و بلغم) در بدن، اسطوخدوس است که می‌تواند این اخلاط را رقیق و آماده دفع کند البته اگر این اخلاط در مغز و قلب باشند, خود اسطوخدوس بعد از نضج آنها یعنی بعد از آماده سازی آنها، خود اسطوخدوس مسهل آن نیز است و نیازی به مسهل در این رابطه وجود ندارد, این گیاه کل بدن را گرم  می‌کند و رطوبت‌های عفونی معده را پاک می‌کند.

اصغری افزود: این گیاه بهترین دارو برای مالیخولیا، صرع، رعشه و تمام بیماری‌های اعصاب ناشی از سردی محسوب می‌شود و به شدت برای آنها سودمند است.

انتهای پیام/ص

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار