9. شهريور 1395 - 8:47   |   کد مطلب: 12094
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف افراطی چیپس بیماریهای خطرناک گوناگونی را برای فرد به ارمغان می آورد.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : حسین ایمانی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: چیپس محصولی است که حاوی نمک فراوانی است بنابرین مصرف مداوم آن منجر به فشارخون می شود.
 
وی با اشاره به اینکه چربی موجود در چیپس افزایش کلسترول خون را در پی دارد؛ اظهار داشت: یک سیب زمینی کوچک حاوی حدود 80 کالری انرژی است در حالیکه 100 گرم چیپس حدود 500 تا 600 کالری انرژی را دارا است.
 
این متخصص تغذیه عنوان کرد: روغن به کار رفته در تهیه چیپس اهمیت به سزایی دارد.روغن های گیاهی مانند زیتون و کانولا از روغن های مفید در تهیه چیپس به شمار می آیند.
 
ایمانی با یادآوری اینکه روغن چند بار حرارت دیده ترکیب سمی و سرطان زایی به نام "اکریل آمید" را در چیپس به وجود می آورد؛ افزود: کارخانه های تولید کننده این محصول برای بهبود طعم چیپس از انواع مختلفی ادویه استفاده می کنند.
 
این متخصص تغذیه تاکید کرد: استفاده از روغن های هیدروژنه در تهیه چیپس سبب به وجود آمدن اسیدهای چرب ترانس در آن می شود.بنابرین افراد باید از مصرف چیپس های حاوی این اسیدهای چرب خودداری کنند.
 
وی تصریح کرد: از عوارض استفاده طولانی مدت از چیپس می توان به دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و گوارشی ،چربی و فشار خون اشاره کرد. مصرف چیپس در کودکان احساس سیری کاذب را پدید می آورد.
 
ایمانی توصیه کرد: چیپس های خانگی جایگزین مناسبی برای انواع صنعتی این محصول به حساب می آید ولی افراد باید توجه داشته باشند که مصرف مداوم چیپس های خانگی نیز منجر به بروز چاقی می شود.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار