16. مهر 1395 - 10:28   |   کد مطلب: 12830
کودکان مهربان شهر همدان اسباب بازی های خود را به نفع کودکان محروم خانواده های درگیر اعتیاد هدیه می دهند.

به گزارش شبنم همدان، بخشش و بزرگواری وقتی در بین کودکان باشد بسیار بزرگ و با ارزش است. کودکان سرزمین ما وقتی بیاموزند از داشته های خود سهم دوستان بی بضاعتشان را نیز بدهند برای ایثار و گذشت در آینده آماده می شوند.

کارتون خوابی و اعتیاد از جمله بلاهای دامن گیر در جامعه است که همه دست اندرکاران و فعالان اجتماعی دغدغه رفع این معضل را دارند. در این میان تشکل های مردم نهاد با کمک دولت به عنوان بازوی قدرتمند در جامعه می توانند در مرتفع کردن این مشکلات تا حدی نقش آفرین باشند.

جمعی از تشکل های مردم نهاد شهر همدان با همکاری بهزیستی این شهر در حل معضل کارتون خوابی و رسیدگی به حال این افراد وارد عمل شده اند.

تعدادی از  کارتون خواب ها با داشتن اعتیاد خانواده های خود را نیز درگیر می کنند و خانواده های معتاد بدون سرپرستی پدر خانواده با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و متاسفانه تعدادی فرزندان این خانواده ها زیاد است و به دلیل منفور بودن پدیده اعتیاد در جامعه این کودکان  دیده نمی شوند و در فقر و محرومیت به سر می برند. تشکل های مردم نهاد شهر همدان ضمن تلاش برای حل مشکل اعتیاد این افراد خانواده های آنها را نیز حمایت می کنند. در راستای طرح حمایت از خانواده معتادین این گرووها با ایجاد پایگاههایی در سطح شهر و جمع آوری اسباب بازی و کتاب های بدون استفاده سعی در شاد کردن دل کودکان محروم آن خانواده ها دارند.

با اجرای این طرح هم کودکان محروم و فقیر خانواده های بحران زده شاد می شوند و هم فرزندانی که در ناز و نعمت بزرگ شده اند یاد میگیرند با بخشش آنچه بیش از حد نیازشان است به هم نوع خود کمک کنند. 

به سراغ یکی از این کودکان که یک بلنگ صورتی برای هدیه دادن آورده بد رفتم و از او پرسیدم چرا عروسکت را هدیه می دهی؟ گفت من پلنگ صورتی را خیلی دوست دارم و می خواهم شب ها بغل یک بچه ای که هیچ عروسکی ندارد بخوابد تا دیگر آن بچه تنها نباشد. اینجا بود که اوج بخشش یک کودک را دیدم و به دل بزرگ او غبطه خوردم. 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار