29. مهر 1395 - 14:33   |   کد مطلب: 13096
یکی از شاخصه‌های اقدامات معاونت امور زنان این است که به جای اینکه کار کاربردی انجام دهند افرادی که می‌توانند مورد توجه جامعه باشند مانند یک بازیگر یا فردی که بر روی صورتش اسید پاشیده انتخاب می‌کنند و به سراغ آنها می‌روند، اینها موضوعاتی است که مورد توجه جامعه قرار می‌گیرند.

به گزارش شبنم همدان به نقل از آرمان زنان : توران ولی مراد گفت: هم اکنون زمان بررسی کارنامه‌هاست و کارنامه معاونت امور زنان باید روی میز قرار بگیرد. بنده توصیه می‌کنم رسانه‌ها این بستر را فراهم کنند و عملکرد معاونت امور زنان را در ارتباط با تمام ابعادی که می‌شد بر روی آنها اقداماتی انجام داد و اینکه چه کارهایی باید می‌شد، چه اقداماتی انجام شد و چه کارهایی انجام نشد، را بررسی کنند.

وی ادامه داد: در این بررسی معلوم خواهد شد که جهت‌گیری کارهای معاونت امور زنان بیشتر تبلیغاتی بوده است. خودشان می‌گویند «گفتمان درست کردیم، حساسیت ایجاد کردیم». اینها که وظیفه معاونت امور زنان نیست اینها وظیفه مراکز فرهنگی و رسانه‌ها است، دولت وظیفه اجرا دارد باید معاونت بگوید در حوزه اجرا چه اقدامی انجام داد.

این کارشناس حوزه زنان تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های اقدامات معاونت امور زنان این است که به جای اینکه کار کاربردی انجام دهند افرادی که می‌توانند مورد توجه جامعه باشند مانند یک بازیگر یا فردی که بر روی صورتش اسید پاشیده انتخاب می‌کنند و به سراغ آنها می‌روند، اینها موضوعاتی است که مورد توجه جامعه قرار می‌گیرند. معاونت بر روی موج این افراد سوار می‌شود و بهره برداری‌های تبلیغاتی خود را انجام می‌دهد.

ولی مراد افزود: بیشتر کارهای معاونت فردی و انفرادی بوده و از تمام اقدامات بهره‌برداری تبلیغاتی می‌شود اما در نهایت هیچ کاری انجام نمی‌شود. معاونت امور زنان را باید با کارنامه اجرایی بررسی کرد و نمره داد. کارنامه معاونت امور زنان از مردود عقب‌تر است و بسیاری از امتیازات را که زنان در حد گسترده و وسیع به دست آورده بودند دولت با همراهی معاون امور زنان از زن‌ها گرفت، ولی به لحاظ تبلیغاتی سوار بر موج‌ها شد و بیشتر مسأله درست کرد تا اینکه مسأله‌ای را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده موضوع فراموش شده معاونت زنان است تحکیم، تعالی، سلامت، تسهیل ازدواج و راهکارهای تأمین سلامت خانواده از موضوعات کاملاً فراموش شده حوزه زنان است. همین‌طور حرکت‌هایی انجام دادند که نقطه صفر این حرکت‌ها از آن طرف آب، آب می‌خورده است که باید این اقدامات بررسی شود، رسانه‌ها باید در ۶ ماه آخر سال کارنامه دولت در حوزه زنان را بررسی کنند چون کار زیرساختی انجام نشده است. در این مدت یک لایحه و حتی یک ماده واحده هم به مجلس نرفته است.

وی اظهار داشت: لایحه تأمین امنیت زنان در دولت قبل آماده شده بود و در کلیت خوب بود، مسئولان فعلی حوزه زنان سه سال و نیم را از دست دادند،‌ دیگر می‌خواهند چه کاری را شروع کنند.مثلاً در مورد پست گرفتن زنان به جای اینکه یک لایحه نوشته شود تا همواره این حق برای زنان ایجاد و حفظ شود تنها شعار دادند و بعد گفتند به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و آنجا رد شد، این‌ها گزارش‌هایی است که اصلاً قابل قبول نیست.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار