19. آبان 1395 - 0:32   |   کد مطلب: 13470
الزامات فعالیت دفتر اتحادیه اروپا امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سفیر اسبق ایران در ایتالیا ، یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی دانشگاه تهران بررسی شد.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : "کواکبیان" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شاه ویسی رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی دانشگاه تهران و ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا امشب18 آبان در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی الزامات فعالیت دفتر اتحادیه اروپا پرداختند.
 
کواکبیان در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه سند راهبردی اتحادیه اروپا چه لایه های دارد گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد رفتار اتحادیه اروپا تاکنون هیچ تصميمي نگرفته است این در حالی است که کارهای اتحادیه اروپا در تهران پیگیری می شود.
 
وی با بیان اینکه، سند راهبردی اتحادیه اروپا لحن خوبی نداشت ادامه داد: بحث اتحادیه اروپا مبحثی ویژه است که با صدور بیانیه‌ موضوع حساس تر می شود.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه،بعد از پسا برجام درخواست ها در این رابطه بیشتر شد اظهار داشت: حساسیت های ایجاد شده اگر مبنای مداخله در امور کشور و حرکت خلاف عرف دیپلماتیک نداشته باشد مشکلی برای ایجاد دفتر وجود ندارد.
ظهره وند  سفیر اسبق ایران در ایتالیا با اشاره به اینکه، گشایش دفتر اتحادیه اروپا دژ ایران سابقه ای ندارد گفت: دو نفر از طرف اتحادیه در سفارت ایتالیا مشغول به فعالیت هستند و ماموریت های اتحادیه را آنها انجام می دهند.
 
تصمیم گیری پیرامون گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران نیاز به اجماع ملی دارد
وی با تاکید بر اینکه، تصمیم گیری پیرامون گشایش اتحادیه اروپا در تهران نیاز به اجماع ملی دارد خاطرنشان کرد: باید بر روی این موضوع کار کارشناسی کرد و مزایا و معایب را مورد رصد قرار داد.
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار