24. آبان 1395 - 0:07   |   کد مطلب: 13580
منابع آگاه از اضافه شدن نام سناتور "کلی آیوت" به فهرست گزینه‌های ریاست پنتاگون خبر می‌دهند.
به گزارش شبنم همدان ، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت خبری بالتیمور استار نوشت : تیم دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نام "کلی آیوت" سناتور جمهوری‌خواه ایالت نیوهمپشایر را نیز به فهرست نامزدهای بالقوه تصدی وزارت دفاع آمریکا اضافه کرده است.
 
روزنامه واشینگتن پست روز گذشته (شنبه) به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد نام سناتور آیوت به تازگی در مذاکرات مربوط به انتخاب اعضای کابینه ترامپ از سوی نزدیکان و مشاوران او مطرح شده است. 
 
آیوت در صورت انتخاب، به عنوان یک وزیر دفاع نومحافظه‌کار با عقاید جنگ‌طلبانه و همچنین به عنوان یکی از معدود وزرای زن در کابینه ترامپ حضور خواهد داشت. 
 
البته طبق شنیده‌ها، هنوز تصمیم‌گیری قطعی در این باره انجام نشده و در حال حاضر از بین گزینه‌های مختلف تصدی وزارت دفاع، بیشتر توجه نزدیکان ترامپ به سمت ژنرال بازنشسته «جوزف کیت کلوگ»، ژنرال «مایک فلین» مدیر سابق اداره اطلاعات نظامی آمریکا و «جف سشنز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاباما است. با این حال، نام آیوت نیز طی روزهای اخیر برای دلجویی از جمهوری‌خواهان نومحافظه‌کار که ستاد انتخاباتی ترامپ در طول رقابتهای انتخاباتی رابطه خوبی با آنها نداشت، به عنوان یک گزینه جدید و جدی مطرح شده است.  
 
منابع آگاه یادشده به واشینگتن پست اعلام کردند با توجه به جایگاه آیوت در سنا، این مجلس در صورت پیشنهاد تیم ترامپ به سرعت شرایط حضور او در دولت را فراهم خواهد کرد.
 
روابط آیوت و ترامپ در طول رقابتهای انتخاباتی با نوسانات زیادی همراه بود. او ابتدا از نامزدی ترامپ در انتخابات حمایت کرد اما پس از موضع‌گیری‌های انتخاباتی جنجالی ترامپ بویژه اظهارات او علیه زنان، همسو با بسیاری دیگر از جمهوری‌خواهان از او اعلام برائت کرد. به همین دلیل، آیوت در ماه ژوئیه در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان که در آن ترامپ به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری امسال معرفی شد، نیز شرکت نکرد.
 
با این حال، نام کلی آیوت اکنون در حالی به جمع گزینه‌های احتمالی ریاست پنتاگون اضافه شده است که ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی بارها از طیف نومحافظه‌کار جمهوری‌خواهان و هزینه‌هایی که سیاست خارجی تهاجمی و ماجراجویانه آنها به آمریکا تحمیل کرده است، انتقاد کرد. 
 
آیوت تاکنون بارها از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه، انتقاد و عنوان کرده است برخلاف ادعای دولت باراک اوباما، توافق هسته‌ای منجر به همکاری بیشتر این کشور با جامعه بین‌الملل نشده است. وی طی یکسال اخیر با انتشار بیانیه‌هایی، آزمایش‌های موشکی دفاعی ایران و حق مسلم آن در جلوگیری از نزدیک شدن ناوگان دریایی آمریکا به آبهای مرزی خود را نیز محکوم کرده است.
 
انتهای پیام /ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار