27. دى 1395 - 15:16   |   کد مطلب: 14824
برای تربیت صحیح والدین باید مطالعه را در سبد فرهنگی خانواده قرار دهند زیرا پدر ومادری که اهل مطالعه نباشند در زمینه تربیتی موفق نخواهند بود.
شبنم ها , afkl ih, نشست مهارت های زندگی, shabnamha.ir, تربیت اسلامی فرزندان

به گزارش شبنم ها، 

نشست آموزشی مهارتهای زندگی ومباحث زندگی اسلامی  در خانه معلم این شهر برگزار شد . در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، کارشناس مباحث کودک ونوجوان، به مباحث کلیدی در مورد آرامش محیط خانواده پرداخت .

وی اظهار داشت برای ایجاد محیط آرام بخش باید زن وشوهر ارتباط کلامی خوبی با یکدیگر داشته باشند و هر چه قدرت کلام بیشترباشد همسران در زندگی موفق ترخواهند بود 
وی افزود: ارتباط کلامی ضعیف موجب بروز سوءتفاهم می شود ودر این گونه ارتباطات نمیتوان مفاهیم و انتظارات را به خوبی به یکدیگر انتقال داد.

وی تصریح کرد  اولین و مهم ترین نکته در ارتباط کلامی مناسب این است که راستگو باشیم و طرف مقابل را مجبور به دروغ گویی نکنیم .
 

تراشیون ضمن تأکید بر احترام متقابل به عنوان اصل اساسی دوم اذعان کرد: در روابط خانوادگی همسران باید بکوشند از متلک ها وکنایه های دیگران علیه یکدیگر پرهیز کرده  و  سعی نکنند با حرف وحدیث دیگران ونشانه رفتن به سوی یکدیگر آرامش خانواده را برهم بزنند 
این کارشناس مباحث کودک و نوجوان عنوان کرد: فرزندان مهمترین ویژگیهای خود را از محیط خانواده کسب می کنند و بیشترین ویژگیها را از مادر  میگیرند به همین جهت برای کسب ویژیگهای مناسب در خانواده پدر ومادرموفق باید سلامت جسمی ,روحی ,خلقی ,روانی داشته باشند. مادرانی که از نشاط روحی برخوردار نیستند نمی توانند در امر تربیت فرزندان موفق باشند. 
وی افزود: مادر ی که صبح را  با جملات زیبا وخوب با فرزندش آغاز می کند  این جملات باتربیت روح وروان کودکان نقش موثری دارد 
تراشیون ضمن بیان توانایی برقراری ارتباط مناسب با فرزندان به عنوان عاملی مهم اظهار داشت: اگر بچه ای بزرگ شود و یکی از خواسته های  او این باشد که در دانشگاهی دور از محیط خانواده تحصیل کند نشانگر این است که ارتباط مناسبی با والدین خود نداشته است.

وی نامناسب بودن ارتباط کلامی را از آفات تربیت صحیح دانست . بیان داشت: مادری که ارتباط کلامی مناسب نداشته باشد فرزندش  ترسو ,دروغگو و بد زبان خواهد شد

وی راهکارهایی را برای ماردان توصیه کرد که در خلال آنها تأکید کرد در ارتباط با تربیت فرزندان با ظرافت وارد عمل شوید مطالعه را در سبد فرهنگی خانواده قرار دهید زیرا پدر ومادری که اهل مطالعه نباشند در زمینه تربیتی موفق نخواهند بود تنها نباید به تربیت یک کودک اندیشید بلکه تربیت یک کودک تربیت یک نسل را در برمی گیرد .
تراشیون در مورد حساسیت های بیش از حد والدین اعلام کرد: تربیت با حساسیت خوب نیست زیرا حساسیت ضد تربیت است . همچنین ترحم در تربیت خوب نیست اما دلسوزی خوب است و مادران باید بدانند که مادر دلسوز مادری است که با مطالعه در زمینه های تربیت کودک خود را پرورش دهد 
خاطر نشان کرد: وی صبور بودن در تربیت نقش مهمی دارد .باید مرد وزن نسبت به یکدیگر صبور باشند و باید بدانیم معنای واقعی صبر تعقل واندیشه است زیرا صبر ابزاری است برای بهتر اندیشیدن.

وی در پایان به خانواده ها توصیه کرد توقعات فرزندان  را بالانبرند  بلکه سعی کنند توقعاتشان  را از کودک متعادل سازند زیرا بالا بردن توقعات ظلم در حق کودک است وباعث می شود آنها نیز متوقع بار بیایند.
انتهای پیام / ن

شبنم ها , afkl ih, نشست مهارت های زندگی, shabnamha.ir, تربیت اسلامی فرزندان
شبنم ها , afkl ih, نشست مهارت های زندگی, shabnamha.ir, تربیت اسلامی فرزندان
شبنم ها , afkl ih, نشست مهارت های زندگی, shabnamha.ir, تربیت اسلامی فرزندان
شبنم ها , afkl ih, نشست مهارت های زندگی, shabnamha.ir, تربیت اسلامی فرزندان

دیدگاه شما

آخرین اخبار