21. آذر 1396 - 16:01   |   کد مطلب: 19862
مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان:
برگزاری اجلاس جشنواره «نماز و فضای مجازی» در همدان
مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری اجلاس جشنواره« نماز و فضای مجازی» در 23 آذرماه در همدان خبر داد و گفت: استان همدان تنها استانی است که طی دو سال اخیر با موضوع مشخص، اجلاس نماز را در کل شهرستان‌ها اجرا کرده است.
جشنواره,نماز و فضای مجازی,ستاد اقامه نماز همدان,فضای مجازی,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت فضای مجازی تهدیدها و فرصت‌‎ها، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره داشتند که به اعتقاد من امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز، کار جهادی در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه سخن مقام معظم رهبری نشان از اهمیت موضوع دارد، افزود: امروزه فضای مجازی می‌تواند به عنوان یک فرصت و تهدید برای کشور به حساب آید که ما باید از این فرصت کم‌نظیر، محتوای مورد نیاز فرهنگی را در قالب‌های متنوع و جذاب براساس ذائقه مخاطب در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال دهیم و این کار شدنی است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری نهمین اجلاس جشنواره سراسری نماز در استان در تاریخ 23 آذرماه خبر داد و گفت: موضوع این جشنواره «اجلاس نماز و فضای مجازی» است.

وی با بیان اینکه فراخوان استانی آثار به دبیرخانه سراسری در تهران و هرمزگان ارائه و در کنار آن برای اجلاس استانی، آثار به دبیرخانه استان ارسال شد، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی در محورهای مختلف به دبیرخانه ارسال شد.

حسنی‌حلم با بیان اینکه در مجموع 241 اثر به دبیرخانه ارسال شده است، تصریح کرد: از 241 اثر تعداد 185 اثر مورد داوری قرار گرفت و به دلیل آنکه  باقیمانده آثار از موضوع محور خارج بودند از مرحله داوری بازماندند.

وی با اشاره به اینکه از 185 اثر در مجموع 13 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد، افزود: این آثار در 6 محور فیلم کوتاه، گرافیک، بخش عکس، تولیدات، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسی برگزار شد و در نهایت برخی از آثار در روز پنج شنبه 23 آذرماه به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه برای دبیرخانه اجلاس سراسری نماز بیش از 200 اثر از استان ارسال شده است، گفت: خوشبختانه همدان تنها استانی است که طی دو سال اخیر با موضوع مشخص، اجلاس نماز را در کل شهرستان‌ها اجرا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این اجلاس به غیر از میهمانان استانی آقای حاجی‌میرزایی به عنوان یکی از هیأت امنای ستاد اقامه نماز کشور در مراسم حضور خواهند داشت، ادامه داد: یکی از محورهایی که هر ساله مورد توجه بوده، ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان در امر نماز است.

حسنی‌حلم با بیان اینکه این هیأت ارزیابی برگزاری نماز در ادارات در سطح کشور و استانی تشکیل شده است، ادامه داد: این مهم در استان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به امر نماز در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در روز 23 آذرماه از 9 دستگاه اجرایی فعال در امر نماز تقدیر به عمل خواهد آمد، گفت: 20 دستگاه که امتیاز قابل قبولی را بدست‌ آوردند به حاضرین معرفی می‌شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در تاریخ 30 آذرماه در استان هرمزگان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این اجلاس آثار برگزیده‌ای از استان همدان نیز حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مبحث ما الگو قرار دادن افرادی است که بتوانند اثرگذاری بالایی بر روی افراد داشته باشند، افزود: امام جماعت مدارس باید مخاطب‌شناس بوده تا بتواند ارتباط‌گیری موثری در بین افراد داشته باشد.

حسنی‌حلم با بیان اینکه  قبل از مدرسه، خانواده مهم‌ترین الگو برای فرزندان است، تصریح کرد: متأسفانه اولیاء امروزه نسبت به آموزه‌های دینی کم توجه بوده و فرزندان خود را در این زمینه توجیه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید این سوال را از والدین پرسید که آیا در کنار دغدغه قبولی فرزندان در امتحانات و کنکور، آیا دغدغه قبولی در آموزه‌های دینی را دارند؟ گفت: متأسفانه این دغدغه بسیار بسیار کم دیده می‌شود و باید در این زمینه افراد خود وارد میدان شوند، چرا که فهم درست آموزه‌های دینی می‌تواند آینده فرزندان را با آرامش روحی و روانی تضمین کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه اگر باورهای دینی را در افراد تقویت کنیم از آسیب‌های فضای مجازی در امان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم از فرصت‌های بدست آمده بهترین بهره‌وری را داشته باشیم.

انتهایی پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار