25. بهمن 1396 - 14:25   |   کد مطلب: 20809
رئیس دانشگاه پیام‌ نور همدان از برگزاری نخستين جشنواره کشوری «رویش» به میزبانی دانشگاه پیام‌نور همدان خبر داد و گفت: این جشنواره از 19 تا 22 اسفند برای نخستين بار در کشور برگزار خواهد شد.
جشنواره,جشنواره کشوری رویش,دانشگاه پیام نور همدان,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس از همدان : صفی‌الله صفایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نخستین جشنواره کشوری «رویش» به میزبانی دانشگاه پیام‌نور همدان از 19 تا 22 اسفند برای نخستین بار در کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره با موضوع دستاوردهای کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی دانشگاه‌های پیام نور کشور به منظور توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی کانونی در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان هدف از برگزاری این جشنواره را فراهم کردن زمینه بروز و ظهور فعالیت‌های موفق جمعی دانشجویان فعال در عرصه‌های مختلف و معرفی استعدادها و خلاقیت‌های فردی و گروهی عنوان کرد و افزود: 31 استان در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

وی ایجاد فضای مناسب برای ایجاد رقابت مثبت میان کانون‌های فرهنگی و هنری، اجتماعی و مذهبی در سطح کشور، فراهم‌سازی بستر آشنایی جامعه با توانمندی‌های موجود در کانونها و ایجاد فضای مناسب برای تعامل و همکاری مشترک میان کانون‌های دانشگاه‌ها با یکدیگر را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

صفایی با اشاره به اینکه جشنواره رویش با شرکت 250 دانشجو از 800 مرکز و واحد دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در این جشنواره شرکت خواهند کرد ادامه داد: این جشنواره از 19 تا 22 اسفندماه به مدت چهار روز در دانشگاه پیام‌ نور استان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره، نمایشگاه آثار دانشجویان در قالب بر پایی 31 غرفه در محل دانشگاه پیام نور استان و معرفی نفرات اول تا سوم هر استان از دیگر برنامه‌های این جشنواره کشوری به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان ادامه داد: در قالب آن، کانون‌های فرهنگی، هنری و دانشجویی مراکز و واحدهای مختلف دانشگاهی جدید‌ترین دستاوردها و فعالیت‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش علمی (داوری) و اجرایی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کمیته علمی جشنواره شامل کمیته‌های دینی، مذهبی،کمیته اجتماعی، کمیته ادبی هنری، کمیته فرهنگ و اندیشه و کمیته بخش نمایشگاهی است.

صفایی با اشاره به اینکه ارسال آثار اولین جشنواره کشوری رویش از دی‌ماه سال جاری از طریق سایت جشنواره و به صورت فیزیکی به دبیرخانه جشنواره آغاز شده است، ادامه داد: هدف از برپایی غرفه‌های دانشگاهی زمینه‌سازی و تقویت فعالیت‌های جمعی دانشجویی، بسترسازی و توجه به نوآوری و برنامه‌های خلاقانه دانشجویان است.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره، غرفه‌هایی به هر یک از استان‌های پیام نور متناسب با تعداد کانون‌های فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی آن استان اختصاص پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: هر یک از استان‌ها می‌توانند دستاوردهای کانونی، فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌های نو و خلاقانه خود را به معرض تماشا بگذارند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان با بیان اینکه در اختتامیه جشنواره نیز به بهترین غرفه‌ها جوایزی اهدا خواهد شد، گفت: در این جشنواره دستاورد‌ها و فعالیت‌های کانون‌ها در 36 شاخه مختلف مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره برگزاری این جشنواره تاثیر مهمی در پیوند دانشجویان دانشگاه‌ها و ایجاد انگیزه برای حضور دانشجویان در کانون‌های فرهنگی خواهد داشت، تاکید کرد: جشنواره «رویش» فصل رویش جوانه‌های هنر و ادب است که می‌تواند برای جوانان دانشجو آغاز یک راه باشد، همانطور که قشر جوان به ویژه دانشجویان از مهم‌ترین سرمایه‌های یک کشور هستند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار