13. دى 1396 - 16:00   |   کد مطلب: 20209
متخصص آسیب شناسی ورزشی با تاکید بر اینکه بانوان نباید زیاد بار سنگین حمل کنند گفت: معمولا در دانشگاهها و اداران بانوان و آقایان دردهای گردن و شانه می شوند که با تمرینات ساده این مشکل حل می شود.
بانوان,شانه های نابرابر,حمل بار سنگین,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از همدان ورزش : علی یلفانی متخصص آسیب شناسی ورزشی اظهارداشت : امروزه یکی از مشکلات و معضلات رایج در زندگی بشر استفاده نادرست و دراز مدت از تکنولوژی های مدرن است که باید افراد خود ساعات روزانه استفاده از وسایل را مدیریت و شیوه صحیح و درست استفاده از آن ها را آموزش ببیند چرا که جامعه به فرهنگ استفاده از وسایل جدید و مدرن نیاز دارد .

وی ادامه داد: افرادی که روزانه از کامپیوتر و موبایل در دراز مدت استفاده می کنند باید ارگونومی بدن خود را رعایت کنند بخصوص جوانان و دانشجویان چرا که آن ها بیشتر در معرض آسیب جدی هستند .

متخصص آسیب شناسی ورزشی در همدان افزود: یکی از مهمترین عوامل شکایت افراد که زیاد مراجعه می کنند و دچار خستگی های زود رس می شوند رعایت نکردن ارگونومی بدن است که بخصوص در جوانان و دانشجویان کمتر رعایت می شود و آن ها را دچار مشکلات اسکلتی می کند .

 

ایجاد شانه های نابرابر در بانوان

وی با اشاره به وفور مشکل شانههای نابرابر که بیشتر در بانوان دیده می شود گفت: این حالت معمولا در افرادی دیده می شود که در حمل بار توازن را رعایت نمی کنند و باعث ایجاد درد در ناحیه ستون مهره ها و عضلات می شود و در نهایت باعث افتادگی شانه ها یا شانه های یک طرفه میشود .

 علی یلفانی ادامه داد: دانشجویان و جوانان بهتر است که از کوله به طرز صحیح استفاده کنند و همان طور نیز که در کشورهای پیشرفته می بینیم معمولا در مدارس و کتابخانه ها طوری طراحی و مورد استفاده  قرار می گیرد که نیازی به حمل و جابجایی وسایل زیاد نباشد و دانش آموزان تمام تکالیف و کارهای خود را در مدرسه انجام می دهند و در خانه فقط استراحت می کنند و حمل و نقل کتابها خیلی رایج نیست اما در سیستم آموزشی ایران این مشکل وجود دارد .

متخصص آسیب شناسی ورزشی با تاکید بر اینکه بانوان نباید زیاد بار سنگین حمل کنند گفت: معمولا در دانشگاهها و اداران بانوان و آقایان دردهای گردن و شانه می شوند که با تمرینات ساده این مشکل حل می شود ،چرا که افراد باید عضلان گردن و شانه خود را فعال کنند و نسبت به قد و وزن خود صندلی و کامپیوتر خود را تنظیم کنند ، همینطور طرز استفاده از موبایل باید به مردم آموزش داده شود در غیر اینصورت در آینده ای نه چندان دور شاهد عمل جراحی روی گردن صورت گیرد و خانواده دچار هزینه های گزاف پزشکی می شود چرا که استفاده نادرست از موبایل به طور افراطی در جامعه رسوخ کرده است .  

وی با اشاره با آمار وزارت بهداشت مبنی بر اینکه حدود 70 تا 90 درصد جامعه ایران کم تحرک یا بی تحرک هستند هستند افزود: جوانان ایرانی امروزه به سبک انسان های 70 ساله در سایر کشورها زندگی می کنند و سبک و شیوه زندگی بی تحرکی در جامعه شیوع پیدا کرده است .

دکتر علی یلفانی در پاسخ به اینکه امروزه معمولا مکان برای ورزش در اختیار همگان نیست عنوان داشت: افرادی که بخواهند ورزش کنند نیازی به مکان های باز ندارند و حتی در یک فضای دو متری و بدون هیچ وسیله ورزشی می توان حرکات و نرمش هایی را انجام داد و از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد .

وی در پایان گفت: تلاش تمام خانواده ها بر افزایش کیفیت زندگی است که متاسفانه با بی تحرکی و استفاده نادرست از تکنولوژی کیفیت زندگی را پایین می آوریم و با عدم دقت دچار دردها و مشکلاتی می شویم .

لذا باید آگاهی بخشی ها در سطح جامعه بالا رود و دانش سلامت را افزایش دهیم تا هرینه های کمتری نیزصرف بهداشت و درمان شود چرا که در جامعه ای که سالن ورزشی زیاد است آن جامعه سالم تلقی می وشد و برعکس در جامعه ای که پزشک زیاد باشد آن جامعه بیمار است .

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار