18. دى 1396 - 8:14   |   کد مطلب: 20276
فرشته روح افزا در خصوص آسیب‌های اجتماعی این جریان، گفت: متاسفانه در دوران پس از انقلاب همواره در بحث حجاب دچار تندروی و کندروی بودیم و تبیین اقناعی و جامعه‌شناختی این بحث را کنار گذاشته‌ایم.
عفاف و حجاب,تبیین حجاب,بدحجابی,تهاجم فرهنگی,زنان ایرانیshabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

تبیین جامعه شناختی حجاب و راه کارهای مقابله با پدیده بدحجابی/آغاز ترویج فرهنگ «عفاف و حجاب» از مهدهای کودک ها

عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی

 

به گزارش شبنم همدان به نقل از زنان خبر : فرشته روح‌افزا، مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز «عفاف و حجاب»  گفت: رواج ابتذال در ممالک اسلامی، یکی از مواردی است که دشمن همواره و از دیرباز به عنوان یک فرصت برای تضعیف معنویت مسلمانان به آن نگاه ویژه‌ای داشته است.

تبیین جامعه شناختی حجاب و راه کارهای مقابله با پدیده بدحجابی

روح‌افزا اظهار کرد: نزدیک به یک قرن مبارزه با حجاب و ناموفق بودن آن حکایت از این دارد که زنان ایرانی باحیاترین زنان دنیا هستند.

وی ادامه داد: مبارزه با حجاب نه تنها در زمان رضاخان و دوران پهلوی، بلکه با تهاجم فرهنگی عصر کنونی نیز نتیجه نداده است و این پروژه در تمام برهه‌ها با حضور متدینین و دقت فهم و نظر مردم با شکست مواجه شد و البته در مواردی نیز آثار خود را نشان داده است.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی این جریان، گفت: متاسفانه در دوران پس از انقلاب همواره در بحث حجاب دچار تندروی و کندروی بودیم و تبیین اقناعی و جامعه‌شناختی این بحث را کنار گذاشته‌ایم.

قوانین بر زمین‌مانده «عفاف و حجاب» تبیین شود

روح‌افزا متذکر شد: حجاب، رفتاری اجتماعی است که در باور‌های جامعه ریشه دارد که این باور باید تقویت شود؛ لازمه این امر، تبیین و اجرای قوانین بر زمین‌مانده حجاب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: لازمه تبیین حجاب در جامعه، سخن گفتن با نسل جوان به زبان خود آن‌ها است که زبان رایج نسل فعلی استفاده از رسانه‌های بصری و نوشتاری است.

وی ادامه داد: ما در عرصه سینما، تلویزیون، تئاتر و فضای مجازی بارها با تولیداتی مواجه می‌شویم که به بدحجابی در جامعه دامن می‌زنند اما تولید فاخری در زمینه حجاب در این رسانه‌ها به چشم نمی‌خورد.

روح‌افزا تصریح کرد: در بحث فرهنگسازی و تبیین قوانین عفاف‌وحجاب، عدم هماهنگی کامل بین مسئولان مربوطه به چشم می‏‌خورد، به عنوان مثال زمانی‌که از نقص قوانین حجاب سخن می گوییم، پس باید علت را در بین مسئولان و در قوانین جست‌وجو کنیم و در نقطه مقابل راهکارهایی را نیز ارائه دهیم، چرا که اگر بهترین قانون هم نوشته شود اما به درستی تبیین نشود، آن قوانین اثرگذار نخواهد بود.

ترویج فرهنگ «عفاف و حجاب» از مهدهای کودک آغاز شود

وی در ادامه افزود: نکته دیگر در زمینه قوانین عفاف و حجاب، تبیین آن در سنین کودکی و در مهد‌کودک‌ها است اما متاسفانه مسئولان خیلی دیر و در دوران دبیرستان و دانشگاه به فکر تبیین حجاب می افتند. این دوران برای آموزش پایه کمی دیر به نظر می آید چراکه شخصیت فرد به صورت کامل شکل گرفته است.

مشکلات اقتصادی؛ زمینه‌ساز آسیب‌های فرهنگی است

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در جامعه زمینه‌ساز معضلات فرهنگی است، گفت: مشکلات اقتصادی از جمله اختلاس، دزدی و حقوق‌های نجومی زمینه بی‌اعتمادی جوانان به قوانین اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از جمله قوانین مربوط به عفاف و حجاب را فراهم می‌کند، بی‌اعتمادی که خود زمینه‌ساز نقض قوانین است.

عدم وجود نظارت بر بازار پوشاک یکی از عوامل ترویج بدحجابی

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب فروشگاه‌های مد و لباس اسلامی و سرگردانی زنان محجبه در این فروشگاه‌ها گفت: وضعیت اسفبار پوشاک در کشور همچون دیگر نمادهای فرهنگی در سایه عدم نظارت مسئولان به سرعت در حال فاصله گرفتن از ارزش‌های ایران اسلامی است.

روح‌افزا تصریح کرد: همان‌طور که دشمنان با برنامه‌ریزی مدت‌دار پوشش نامناسب را در کشور رایج کردند، مسئولان فرهنگی ما نیز باید در این زمینه برنامه‌ای بلند مدت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدگرایی و بهره‌مندی از مدل‌های غربی نه تنها به فرهنگ بلکه به اقتصاد کشور نیز ضربه وارد می‌کند و مسئولان باید با حمایت از پوشاک اسلامی و ارائه تسهیلات در این زمینه در برابر این تهاجم فرهنگی بیگانگان دست به کار شوند.

نسیم خنداب

انتهای پیام/ص

عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب عفاف و حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب تبیین حجاب مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی مبارزه با بدحجابی

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار