6. فروردين 1397 - 16:59   |   کد مطلب: 21298
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:
طرح اعتکاف علمی در مدارس استان همدان اجرا می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح اعتکاف علمی در برخی مدارس استان همدان طی ایام نوروز اجرا شد.
دانش آموزان,طرح اعتکاف علمی,آموزش و پرورش,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : محمد پورداوود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان طرح اعتکاف علمی از ۲۸ اسفندماه ۹۶ آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

وی افزود: این طرح با برپایی ایستگاه‌های مطالعاتی برای برای دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان در رشته‌های مختلف در ایام نوروز به اجرا درآمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که طبق ارزیابی کارشناسان برگزاری طرح اعتکاف علمی در درصد قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی مؤثر بوده است،افزود: در این طرح دانش‌آموزان به منظور بهبود ارتقای رتبه‌های کنکور علاوه بر مرور مشترک کتاب‌های دوره متوسطه با نحوه تست‌زنی سریع آشنا می‌شوند.

پور داود ادامه داد: ایجاد فضایی آرام و عاری از استرس برای دانش آموزان و استفاده از تجربیات همدیگر، از ویژگی های این طرح است.

وی افزود: آموزش و پرورش از تمام ظرفیت ها برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در راستای تحول آموزشی استفاده می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان همچنین گفت: براساس اعلام مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ۱۳۴ نفر از دانش آموزان استان همدان به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور راه یافتند.

پورداوود با بیان اینکه در مرحله اول المپیادهای علمی کشور یک هزار و ۷۲۰ نفر از دانش آموزان متوسطه دوم در استان همدان ثبت نام کرده بودند، افزود: بالاترین آمار قبولی مربوطه به رشته شیمی با ۲۷ نفر و زیست با ۲۶ نفر است.

وی عنوان کرد: از تعداد ۱۳۴ نفر دانش آموز راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور ۳۶ نفر دختر و ۹۸ نفر پسر هستند.

پورداوود عنوان کرد: مرحله دوم المپیادهای علمی اردیبهشت ماه سال جاری به صورت متمرکز استانی و با حضور ناظر کشوری در شهر همدان  برگزار می شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار