18. بهمن 1393 - 19:14   |   کد مطلب: 4892
کارشناس امور بانوان ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: باید با توجه به ساختار جسمی و روحی زن و با حفظ وظیفه مادری و همسری از وجود زنان شایسته و کاردان در راه رشد جامعه استفاده کرد.
باید با حفظ وظیفه مادری و همسری زنان، از وجودشان در راه رشد جامعه نیز بهره برد

 به گزارش شبنم ها ،زهرا بیگدلی کارشناس امور بانوان ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،  گفت: وقتی صحبت از زن به میان می آید الزاماً صحبت از مساله خانواده نیز به میان می آید زیرا به فرمایش رهبر معظم انقلاب موضوع زن از خانواده قابل تفکیک نیست و چنانچه اگر کسی بخواهد مسئله زن را جدای از خانواده بحث کند دچار انحراف و کج فهمی می شود.

 

وی تصریح کرد: تفسیری که جهان مادی امروز از زن و شخصیت او دارد چون متکی به بینش مادی است، هرگز به خیر و سعادت او نمی انجامد و لذا هدف ما باید این باشد که دیدگاه های آیین انسان ساز اسلام را به جامعه عرضه کنیم.

 

بیگدلی، اضافه کرد:زنده نگه داشتن ارزش های والای انقلاب اسلامی در حوزه زنان، در برابر انواع تهاجمات فرهنگی غرب و افکار روشنفکر مآبانه، یکی از وظایف اصلی ماست.

 

کارشناس امور بانوان ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: باید با توجه به ساختار جسمی و روحی زن و با حفظ وظیفه مادری و همسری از وجود زنان شایسته و کاردان در راه رشد جامعه استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه زنان در صلاح و فساد جامعه نقش مهمی دارند و از این رو دشمنان سرمایه گذاری بیشتری روی این قشر می کنند، افزود: اکنون که دشمنان نهاد خانواده را مورد تهاجم قرار داده اند ما موظفیم برای عقب نشینی دشمن در این حوزه هجوم فرهنگی داشته باشیم و در مقابل دشمن منفعلانه برخورد نکنیم.

 

بیگدلی، در بخش دیگری از سخنانش به نقش زنان در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: فعالیت بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی از صدر اسلام تاکنون از واقعیت های غیرقابل انکار تاریخ اسلام است و از همان صدر اسلام زنان شهادت طلب و ایثارگر حتی در بحرانی ترین شرایط از بذل جان و فداکاری در راه اسلام دریغ نداشتند.

 

وی عنوان کرد: حماسه پرشور کربلا و ایثارگری های حضرت زینب(س) و دیگر زنان چون مادر وهب، ام عطیه و ام البنین(ع) و...جلوه ای از روح شهادت طلبی در زنان مسلمان است.

 

کارشناس امور بانوان ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار داشت: زنان ایران اسلامی چه در انقلاب اسلامی و چه جنگ تحمیلی با الگوپذیری از حضرت فاطمه (س) همواره در کنار مردان خود و گاهی جلوتر از آنان از آزمون صبر، استقامت و شهادت سر بلند بیرون آمده اند.

 

وی بیان کرد: اکنون نیز حفظ و تداوم اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در گرو سلامت جامعه است در واقع جامعه سالم و عفیف، همواره پوینده طریق انقلابی و مکتبی خواهد بود و افراد سالم در جامعه سالم، تربیت میشوند و سلامت جامعه هم در گرو پرورش عفت عمومی است.

 

بیگدلی تصریح کرد: در شرایط کنونی که دشمنان انقلاب اسلامی خانواده ها را مورد هدف قرار داده اند بانوان با هوشیاری و بصیرت سنگربانان انقلاب در دفاع از ارزش های اسلامی در برابر جنگ نرم دشمنان هستند.

کارشناس امور بانوان ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب، تربیت صحیح فرزندان در دامن پرمهر و سرشار از ایمان مادران این مرز و بوم، عامل مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود و اکنون نیز مادران و زنان با قرار گرفتن در جایگاه بایسته و شایسته زن مسلمان ایرانی، حافظ کیان و بنیان های عفاف در جامعه و تربیت نسل سالم و متعهد خواهند بود و از این حيث در جبهه جنگ نرم و در مقابله با تهاجم فرهنگی نقش مهم و محوری ایفا خواهند کرد.

وی عنوان کرد: سال ها پیش رخداد بزرگ و باشکوه  انقلاب اسلامي در ايران دگرگوني‌هاي گسترده‌اي در جامعه زنان در مورد توانايي آنان و ویژگی ها و اهمیت این قشر  ايجاد کرد و نوعي خودباوري در ايشان پديد آورد، مشارکت‌ زنان‌ به سطح بسیار بالا و قابل توجهی رسید حتي زنان خانه‌‌دار با مشارکت در جريان انقلاب اسلامي امکان حضور فعال اجتماعي يافتندو  اين روند پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز ادامه يافت و هم اکنون در کانونهای فرهنگی و در بستر مساجد شاهد این شکوفایی و فعالیت بالنده و سازنده هستیم.

 

بیگدلی، مسجد را کانون استعدادها و توانمندی ها عنوان کرد و افزود: به تناسب هر کانون فرهنگی مستقر در مسجد باید به معنی واقعی امر مانند کانون باشد، یعنی همه پرتوها را به خود جذب و مجتمع کند و پس از پالایش آنها را در مسیر خود یا اطراف پراکنده سازد.

 

وی تصریح کرد: بانوان مسجدی می توانند با سنگر گرفتن در پناه مسجد و در قالب کانون که ابعاد مختلفی را شامل می شود، نقش آفرینی مؤثری در نبرد نابرابر جنگ نرم داشته باشند. به عنوان نمونه و الگو می توان مسجد جامع خرمشهر در 8 سال دفاع مقدس را مطرح کرد که یک مسجد در یک محله، وسعت کارش جهانی و تاریخی شد.

 

کارشناس امور بانوان ستادعالی، در پایان گفت: اکنون نیز در عرصه جنگ تمام عیار فرهنگی؛ خواهران ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد پیشگامان مبارزه با تهاجم فرهنگی هستند.

منبع: خبر گزاری شبستان

دیدگاه شما

آخرین اخبار