18. بهمن 1393 - 22:17   |   کد مطلب: 4895
رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه در مورد خرید کفش بدون توجه به جنس و خصوصیات یک کفش مناسب هشدار داد.
پیش از خرید کفش ابتدا این مطلب را بخوانید

به گزارش شبنم ها ، دکتر محمدرضا نیکو اظهار کرد: افراد هنگام خرید کفش باید با توجه به فصل مورد نظر، کفش مناسب خریداری کنند و خصوصیات یک کفش مناسب را پیش از خرید بشناسند.

وی افزود: جنس کفش و زیره آن باید نرم باشد همچنین در ناحیه داخلی کفش، قوس پا مشخص شده باشد و کف پا را بپوشاند.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه تصریح کرد: بهتر است از کفش‎های بندی استفاده شود چرا که کفش‌های بندی اندازه پا را تنظیم می‌کند و فرد متناسب با اندازه پا آن را می‌بندد.

وی تأکید کرد: جلوی کفش باید تخت بوده و نوک تیز نباشد تا پا تحت فشار قرار نگیرد در غیر این صورت احتمال بروز ناهنجاری‌های پا افزایش می‌یابد و احتمال فرو رفتن ناخن در این شرایط دور از انتظار نیست که گاهی اوقات، فرو رفتن ناخن‎ها نیاز به عمل جراحی دارد.

دکتر نیکو گفت: لازم است کفش‌های زمستانی نیز همان مشخصات عنوان شده را داشته باشند اما زیره کفش باید از نوعی باشد که مانع سر خوردن شود.

وی ادامه داد: بهتر است کفش‎های زمستانی از جنس پوتین و بند‌دار باشد همچنین در داخل برخی کفش‌های زمستانی جنس پشم به کار می‌رود چرا که پشم، بسیار گرم‌کننده است.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه به بیماری قوزک شست پا اشاره کرد و گفت: بیماری بونیون ژنتیکی است و اگر در والدین وجود داشته باشد، فرزندان نیز به آن مبتلا می‌شوند و این بیماری با افزایش سن، بیشتر بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه برای درمان بونیون از پد لا انگشتی استفاده می‌شود تا فشار کمتری به انگشت شست پا وارد شود، تصریح کرد: گاهی بیماری بونیون آنچنان پیشرفت می‌کند که فرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

 

 

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار