5. اسفند 1393 - 12:04   |   کد مطلب: 5063
بیانیه جمعی از زنان فعال اجتماعی سیاسی در واکنش به توهین روزنامه اعتماد به حضرت‌ سیدالشهدا(ع):
توهین‌کننده به مقدسات اسلامی مستحق برخورد شدید قضایی است
جمعی از زنان فعال در حوزه فرهنگی - اجتماعی طی توهین خبرنگار روزنامه اعتماد در رنگ باختگی سیدالشهدا به عنوان یک اسطوره! در بین جوانان با صدور بیانیه‌ای خواهان ورود دستگاه قضایی و برخورد شدید با "توهین‌کننده به مقدسات جهان اسلام" شدند.
توهین‌کننده به مقدسات اسلامی مستحق برخورد شدید قضایی است

به گزارش شبنم ها به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا در بیانیه جمعی از زنان فعال عرصه‌های اجتماعی و سیاسی آمده است فتنه 88 یک واقعه تلخ و در عین حال آموزنده برای ایرانیان و نشان‌دهنده اوج بدخواهی و کینه‌توزی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران علیه آرمان‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ متعالی و ناب اسلام در باب ولایت، عاشورا و شهید بود.

 

در این بیانیه با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی در طول سال‌های مبارزه علیه طاغوت و طاغوتیان در روزهای مبارزه علیه رژیم ستمشاهی و در هشت سال بی نظیر دفاع مقدس، با رهبری ولایت فقیه بر پایه اندیشه‌های سترگ اسلامی راه‌های پیروزی را با اقتدار پیموده‌اند، تصریح شده است، مردم ایران در تمام این مراحل رمز پیروزی را از «ان‌الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» و با شعار «هیهات من الذّله» کسب کرده و پرچم عاشورای حسینی را برافراشتند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: فتنه 88 برای ملت ایران غمی دو چندان داشت که نه تنها ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی در دوری از استکبار و کفر دستخوش بوالهوسی گروهی فتنه‌گر و دنیاطلب قرار گرفت بلکه مقدسات ملی – مذهبی مردم شیعه و مسلمان ایران نیز در آتش قهر و بی دینی این افراد سوخت، اگر چه حماسه 9 دی مرحمی بر این ضایعه بود اما نیشتر برخی از افراد و گروه‌های سیاسی و ... چنان دل آزار است که اگر سکوت کنی، گویی بر آن خیانت زنگار فراموشی کشیده‌ای.

 

این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر ـ روزنامه اعتماد که چندی پیش هم با نیشتر مطبوعاتی سعی در ایجاد شبهه در نتیجه انتخابات که سرآغاز فصل فتنه‌انگیزی بود، داشت- با اهدافی کاملا مشخص سعی در زیر سوال بردن اسطورهای ملی و وقایع مهم تاریخ اسلام دارد.

 

در ادامه این بیانیه، خبرنگار روزنامه اعتماد را فردی مغرض می‌داند که گویی فرق بین اسطور و الگویی مذهبی، واقعی و تاریخی را نمی‌داند و سعی کرده است در گفت وگویی مثلا سیاسی با یکی از فعالان اصلاح طلب، به دنبال طرح این سوال شبهه افکن و مغرضانه باشد: (این اسطوره‌ها – سیاوش و عاشورا - به نظر می‌رسد رنگ باخته‌اند و برای نسل امروز آنقدری که می‌گویند اهمیتی ندارد...) و سپس واکاوی از کم رنگ شدن عاشورای حسینی به عنوان یک اسطوره می‌کند!

 

این بیانیه در ادامه با تأکید بر اینکه این حرکت ناباورانه! یعنی اسطوره و افسانه‌سازی از بزرگترین و فراگیرترین واقعه تاریخی که در آن اسلام به خون حسین بن علی علیه السلام و یارانش، جان تازه یافت، پاک کردن مفهوم «ثارالله» است! تصریح کرده است: هنوز بیرق‌های عزاداری حسین بن علی علیه السلام نه تنها در ایران که در اقصی نقاط جهان برافراشته است و پیشانی نویس رزمندگان اسلام در هر کجای دنیا "یا حسین (ع)" است.

 

این بیانیه می‌افزاید: اگر دست اندرکاران این روزنامه نمی‌دانند، بدانند که در فرهنگ شیعه خون حسین علیه‌السلام به عنوان نماد عزت، حق طلبی و ظلم ستیزی شناخته می‌شود و در طول تاریخ با هویت شیعه پیوند خورده است. آنجا که این شعار در جریان انقلاب اسلامی «خون حسین می‌جوشد، خمینی می‌خروشد» یادآور این مفهوم و نمایانگر اثر آن در برانگیختن شیعیان است که رزمندگان خمینی (ره) راه ورود به قدس را از کربلای حسینی، می جستند.

 

زنان فعال اجتماعی و سیاسی در این بیانیه با اشاره به با بیان اینکه حملات گستاخانه به فرهنگ مذهبی و عرق دینی مردم مسلمان منحصر به ایران اسلامی نمی شود، تصریح کرده است: همنطور که «کل یوم  عاشورا و کل ارض کربلا» خط مشی مبارزه تمام مسلمانان با ستم و ستمکار و استعمار و استعمارگر است، اسطورسازی از مفهومی که هر روز خورشید با آن طلوع و غروب می‌کند "سخنی باطل" و جواب آن "باطل تر" است.

 

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به اینکه برخلاف خواست و نظر بدخواهان و فتنه گران و اسلام ستیزان، شاهد هستیم که دنیا به واسطه مکتب اهل بیت (ع) و درس آزادگی و سرور و سالار شهیدان و مشق روزانه مسلمانان در کتاب شهید و شهادت؛ هستیم، آمده است: می‌رود تا طومار استکبار و فتنه گر علیه اسلام و مسلمین در هر کجای دنیا در هم پیچیده شود و مظلومان و مستضعفان جهان را نه تنها هوشیار و بصیر بلکه قوی و مطالبه گر برای خارج شدن از یوع ستمگران کند.

 

در پایان این بیانیه، زنان فعال عرصه فرهنگی و اجتماعی، ضمن محکومیت این‌گونه شبهه افکنی‌ها در بین جامعه در خصوص مسائل عقیدتی و مذهبی خواهان رسیدگی هر چه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون محتوای مطبوعات، خواهان ورود دستگاه‌های قضایی و برخورد قضایی شدید با هتک حرمت‌کنندگان به مقدسات شدند و آنها "مجرم" و  مستحق برخورد قضایی شدید دانسته‌اند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار