16. اسفند 1393 - 12:58   |   کد مطلب: 5165
امام جمعه موقت همدان:
خطبه حضرت زهرا (س) تفسیر شود
امام جمعه موقت همدان با تأکید بر اینکه در ایام فاطمیه باید بیشتر شخصیت والای حضرت زهرا (س) را شناخت، گفت: خطبه حضرت زهرا (س) باید تفسیر و تفهیم شده و ضمن مطالعه آن دستورات لازم از آن گرفته شود.
خطبه حضرت زهرا (س) تفسیر شود

 به گزارش شبنم ها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن طاهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه امتحان الهی جهات و ابعاد مختلفی دارد، اظهار کرد: در زندگی دنیوی هر فردی به گونه‌ای مورد امتحان و آزمون الهی قرار می‌گیرد و موفق کسی است که تقوا داشته باشد.

وی با بیان اینکه امتحان شونده هیچگاه از نوع امتحان خود از سوی خداوند اطلاعی کسب نخواهد کرد، افزود: انسان‌ها باید نقاط ضعف و قوت خود را کسب کرده و در برابر مشیت الهی خشوع و خضوع داشته باشد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه گاهی امتحان یک نفر برای عبرت سایرین است، افزود: گاهی خداوند بنده خالص خود را امتحان می‌کند تا جایگاه و مراتب ایمان او را به نمایش بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه امتحان الهی نمایش قدرت ایمان بنده است، افزود: اگر در کربلا امام حسین (ع) شیرخواره‌اش را فدا نمی‌کرد، صبر و ایمان به نمایش در نمی‌آمد و فسق و فجور یزیدیان چهره‌نمایی نمی‌کرد.

طاهری ربا را بالاترین گناه دانست و گفت: اطباء سخت‌ترین امتحان الهی را دارند همانطور که شهرداری، قضات دادگاه، روسا و مدیران نیز در جایگاه خود امتحان سختی دارند و خداوند عالم و عادل است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در هر عرصه‌ای تعهد کاری داشته باشند، افزود: همه ما باید بدانیم در برگه امتحان الهی چه چیزی را باید نگاشت و چگونه رسالت خود را در این دنیا به سرانجام برسانیم.

امام جمعه موقت همدان یکی از عوامل فشار قبر را بداخلاقی با خانواده دانست و گفت: خداوند روز محشر با حساب دقیق و جزئی مجرمان را مشخص کرده و بر مبنای اینکه بر اعمال همگان واقف است، نتیجه حاصل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی سال جدید بر یاری و کمک به ایتام و فقرا تأکید کرد و گفت: اغنیا با باور نوع‌دوستی باید یاری‌رسان فقرا و ایتام باشند تا در این روزهای پایانی سال غمی از چهره بنده‌ای زدوده شود.

طاهری بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در آستانه سال نو تأکید کرد و بیان داشت: حرمت این روزها را باید نگه داشت و سعی کنیم رفتار ما منطبق بر چارچوب دینی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه در ایام فاطمیه باید شخصیت والای حضرت زهرا (س) را شناخت، تصریح کرد: خطبه حضرت زهرا (س) باید تفسیر و تفهیم شود و ضمن مطالعه آن دستورات لازم از آن گرفته شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه اذان این نوای دلنشین، از سوی حضرت زهرا (س) ماندگار شده است، افزود: یکی از امتیازات بالای حضرت زهرا (س) این است که با رضایت این بانوی بزرگ خداوند راضی و با غضب حضرت فاطمه (س) غضب خداوند نیز برانگیخته می‌شد.

وی با اشاره به روز درختکاری، منابع طبیعی را ثروت ملی دانست و گفت: با تأکیداتی که رهبری مبنی بر حفظ جنگل‌ها و مراتع دارد باید تمام تلاش خود را برای حفظ نباتات به کار گیریم.

طاهری در پایان با بیان اینکه برخی جنگل‌ها و باغات را برای احداث ساختمان تخریب می‌کنند، اظهار کرد: اینگونه اقدامات در زمینه تخریب مراتع و جنگل‌ها منابع کشور را به خطر می‌اندازد که سازمان‌های متولی باید برخورد لازم را داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار