21. اسفند 1393 - 9:25   |   کد مطلب: 5198
هشدار کارشناس برجسته تربیتی کشور به والدین:
به جای پلیس و قاضی بودن با فرزندانتان دوست باشید
کارشناس برجسته تربیتی کشور در همدان گفت: نباید به فرزندان خود بدبین بود و باید به آنها اعتماد داشت و روش صحیح زندگی را به فرزندان خود آموخت.
به جای پلیس و قاضی بودن با فرزندانتان دوست باشید

به گزارش شبنم ها، حجت‌الاسلام علیرضا تراشیون در نشست سبک زندگی افزود رکن اساسی تربیت فرزندان دوستان بوده و پدران و مادرانی موفق در تربیت فرزندان خواهند بود که هر 6 ماه یکبار خود را در زمینه مسائل تربیتی به‌روز کنند.

 

 تراشیون مطالعات و یادگیری روش‌های جدید تربیتی را از سوی والدین ضروری دانست واظهار داشت  والدینی که نتوانند رورش های تربیتی روز را فرا بگیرند در تربیت فرزندان خود با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

 

وی گرایش برخی فرزندان به جنس مخالف را به دلایل مختلف دانست و افزود: نبودن هم سن و سال در کنار فرد، نوع رفتار پدر و مادر که یکی از آنها نسبت به دیگری پرخاشگری بیشتری دارد و نیز پرتنش بودن هم‌سن و سالان می‌تواند بر این رفتار اثرگذار باشد.

 

حجت‌الاسلام تراشیون فراهم کردن محیط شاد برای فرزندان پسر را از سوی پدران توصیه کرد و افزود: آنها باید در میان جمع آقایان محیط شادی را تجربه کنند.

 

وی با تأکید بر لزوم بیان فلسفه نماز برای فرزندان از سوی والدین، گفت: نماز پازل موثر بر حل مشکلات است و باید مورد توجه باشد.

 

کارشناس برجسته تربیتی کشور داشتن برنامه‌ریزی مناسب در نحوه زندگی را در گرایش فرزندان به نماز موثر دانست و افزود: متأسفانه سبک زندگی ما در محیط منزل مناسب نبوده و امروزه وسیله‌ای همچون تلویزیون خواب و بیداری افراد را تنظیم می‌کند.

 

تراشیون مراقبت از فرزندان را یک نیاز دانست و افزود: نباید به فرزندان خود بدبین بود و باید به آنها اعتماد داشت گفت: باید روش صحیح زندگی را به فرزندان خود آموخت.

 

وی با اشاره به نوع پوشش والدین در محیط منزل، خاطرنشان کرد: در محیط منزل باید حیای پوشش مورد توجه باشد.

 

کارشناس برجسته تربیتی کشور با اهمیت به محبت کلامی از سوی والدین به فرزندان، گفت: اختلالات رفتاری فرزندان با روش محبت به مرور رفع می‌شود.

 

حجت‌الاسلام تراشیون دلیل برخی اختلالات عاطفی و رفتارهای نامتعارف فرزندان را اضطراب، نامهربانی پدر و مادر و مسائلی از این دست دانست و افزود: والدین نباید دختران خود را در مرحله اضطراب قرار دهند، چراکه این امر باعث اختلالات رفتاری در آینده می‌شود.

 

وی با اشاره به لزوم فراهم کردن شرایط و موقعیت‌های مشورت با فرزندان از سوی والدین، گفت: نباید والدین در رفتار با فرزندان پلیس و قاضی باشند، بلکه باید به عنوان دوست آنها باشند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار