16. ارديبهشت 1394 - 12:49   |   کد مطلب: 5808
10 زن فعال فرهنگي و اجتماعي در محکوميت جنايات ضدبشري عربستان در يمن، طي نامه اي خطاب به بان کي مون نوشتند: عاليجناب! ابراز تأسف هايي که بيشتر به تعارف و خالي نبودن عريضه مي ماند؛ آيا مي تواند به اندازه يک تصميم قاطعانه و يک نگاه مدبرانه آتش جنگ عليه ملتي مظلوم و مسلمان را خاموش کند؟
یمن,بیانیه,سکوت بین المللی,زنان,حقوق بشر,بان کی مون

به گزارش شبنم ها به نقل از طنين ياس، در بخشي از بيانيه 10 هزار زن فعال فرهنگي اجتماعي، خطاب به رئيس کل سازمان ملل متحد آمده است: جناب آقاي بان کي مون، اين سؤال اگر چه تکراري است اما جوابي برايش تا کنون داده نشده است؛ چشم کور و دل نگران کشورهاي مدعي حقوق بشر، در ديدن جنايات وحشيانه عربستان سعودي، خود را به بخواب زده يا خوابيده است! نکند کشته شدن کودکان بي گناه و زنان و پيرمردان و جوانان بي دفاع يمني دردي بر دل اين مدعيان نمي افکند؟

متن اين نامه بدين شرح است:

بسمه تعالي

« وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا »

( سوره نساء آيه 93 )

«و هر كه مؤمنى را بعمد بكشد سزاى او دوزخ است كه جاودانه در آن باشد و خدا بر او خشم گرفته و او را لعنت كرده- از رحمت خود دور كرده- و براى او عذابى بزرگ آماده ساخته است.»

قتل نفس، شکستن حريم ها و تجاوز کردن و ... به انسان ها و سرزمين هاي ديگر ملل در هر قانون وشريعتي اعمالي زشت و غيرانساني محسوب مي شوند و زشت تر، گناه آلودتر و متوحشان تر مي شود زماني که مسلماني عليه مسلمان ديگر و حکومتي مسلمان عليه حکومت مسلمان ديگري مرتکب اين اعمال جنايتکارانه شود.

ريختن خون هر انسان بي گناهي اگر ظلم و ستم است، ريختن خون انسان با ايمان، نه تنها ظلم  که برابر با کشتن همه مردم است، اين را نص صريح قرآن مي فرمايد: «من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فکأنما قتل الناس جميعا» «آن کس که انسانى را بدون اينکه قاتل باشد و يا در زمين فساد کند بکشد، گويا همه مردم را کشته است» سوره مائده آيه 32   

 حدود 40 روز است که از تجاوزعربستان به سرزمين يمن در سکوت تأسف بار سازمان هاي مدعي حقوق بشر مي گذرد، حدود 40 روز است که کودکان و زنان بي گناه يمني با بمباران هاي هواپيماهاي عربستان توسط نظاميان اجاره اي اش! به خاک و خون کشيده مي شوند و کسي نيست که از تساوي حقوق اين زنان و کودکان با حقوق زنان اروپايي و آمريکايي سخن بگويد.

حدود 40 روز است که مادران يمني در گوش فرزندان خود به جاي لالايي مادرانه، شهادتين را زمزمه مي کنند! اگر چه اين نشان از ايمان قوي و قهرمان پروري آنان دارد اما ديدن و شنيدن اين لحظات، دل هر انسان آزاده اي را تنگ و چشمش را تر مي کند و حاشا براينکه گويي آزادگان جهان انگشت شمارند!

حدود 40 روز است که تن مجروح کودکان بي خانمان وگاها يتيم يمني، آسايش را نديده و نه تنها کسي مرحم زخم هاي دل آنها نشده، بلکه کسي معترض جلوگيري عربستان از ارسال دارو و ... به مراکز درماني کشورشان نشده و عربستان پرده دار امن ترين حرم ها، ديو خونريز اين تراژدي بشري شده است.

اين روايت که روايتي خونين از جناياتي شبيه به جنايات غده سرطاني جهان، رژيم غاصب صهيونيستي است، مي رود تا روي هر تروريست جنايتکاري که دم از مسلماني مي زند را سفيد کند! به راستي دست روزگار، چيره دست ترين شعبدبازان است! تحوشِ کودک کش و افکار ترويستي صهيونيست بين الملل از سياست خودباخته عربستان سعودي خارج شده و دردناک اينکه اينبار نسل کشي سلمانان به دست مسلمانان رقم مي خورد و سکوت جوامع بين المللي که مهر تأييدي بر اين نسل کشي است، تلخي اين واقعه را صدچندان مي کند.

چه حکيمانه فرمودند امام خامنه اي « سعودي ها بدعت بدي گذاشتند در اين منطقه و البته خطا کردند، اشتباه کردند. کاري که امروز دولت سعودي در يمن دارد انجام مي دهد عينا همان کاري است که صهيونيست ها در غزه انجام دادند...»

جناب آقاي بان کي مون به عنوان دبيرکل سازمان ملل متحد بايد پاسخ گوي اين سؤال باشد که براي جلوگيري از اين نسل کشي، اين بمباران هاي هوايي، در پاسخ به ناله ها و اشک هاي کودکان يتيم و مجروح يمني، براي التيام قلب شکسته و داغدار مادران يمني، براي جلوگيري از کشته شدن جوانان اين سرزمين، چه کرده است؟ آيا بيانيه ها و سخنراني ها در پشت تيريبون سازمان ملل مي تواند عربستان و حمايان آمريکايي – اسرائيلي او را از ادامه جنگ باز دارد؟!

ابراز تأسف هايي که بيشتر به تعارف و خالي نبودن عريضه مي ماند؛ آيا مي تواند به اندازه يک تصميم قاطعانه و يک نگاه مدبرانه آتش جنگ عليه ملتي مظلوم و مسلمان را خاموش کند؟

جناب آقاي بان کي مون، اين سؤال اگر چه تکراري است اما جوابي برايش تا کنون داده نشده است؛ چشم کور و دل نگران کشورهاي مدعي حقوق بشر، در ديدن جنايات وحشيانه عربستان سعودي، خود را به بخواب زده يا خوابيده است! نکند کشته شدن کودکان بي گناه و زنان و پيرمردان و جوانان بي دفاع يمني دردي بر دل اين مدعيان نمي افکند؟

دبيرکل سازمان ملل متحد!  به نظر مي رسد اين زمزمه هاي حقوق بشرانه، اين امنيت طلبي منفعت طلبانه زماني محلي از اعراب دارد که حافظ منافع ملي کشورهايي نظير آمريکا و يا کشورهاي با تفکر آمريکايي باشد.. آري مفاهيم فوق الذکر در معناي واقعي کلمه براي غيرمسلمانان تعريف شده است و در دايرة المعارف صيهونيستي مي تواند هر کشور سلطه گري را مکارانه و جنايتکارانه با تجهيزات نظامي به سمت حريم ها و مرزهاي ساير کشورها  بِکِشد!

 ما زنان فعال فرهنگي و اجتماعي، ضمن محکوم کردن اين جنايات ضدبشري، با خواهران و مادران يمني همدردي کرده و به تمام دولتمردان هم پياله با آمريکا و اسرائيل که خواهان برچيده شدن نظام هاي قوي اسلامي اند، مي گويد: انقلاب هاي اسلامي، ظرفيت جهاني شدن دارد، مردم بصير، خواهان برچيده شدن نظام هاي سلطه و استعماري اند و چه بسا بعد از يمن، ملت عربستان باشد که در خيابان هاي خود با فرياد الله اکبر، کاخ هاي افراطي گري و وهابيت را سرنگون سازند.

...و ساير دولتمردان حکومت هاي مستکبر بدانند موضوع عراق، يمن و سوريه از مهم ترين موضوعات جهان اسلام است و همانطور که جوانان فلسطيني، لباني، عراقي، افغاني، سوري نشان دادند در راه دفاع از ميهن خود ثابت قدم بوده و از جان خود مايه خواهند گذاشت، جوانان يمني نيز به حول و قوه الهي، قطعاً بيني سعودي ها را به خاک خواهند ماليد و  زنان شيعه ي شيردل يمني نيز با تأسي از حضرت زينب کبري (س) در اين مصيبت ها و شهادت ها چيزي به جز زيبايي نديده وهمچنان ثابت قدم همدوش مردان خود مبارزه خواهند کرد.

..و آل سعود بداند که حرمت يک مسلمان از حرمت کعبه مهم تر است و رژيمي که حرمت انسان ها را حفظ  نمي کند، چگونه حرمت کعبه را حفظ خواهد کرد! که حوادث اخير نشان داده است حرمت شکني شيوه سياسيت فريب خورده عربستان سعودي شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار