31. ارديبهشت 1394 - 11:50   |   کد مطلب: 5980
بیش از 50 روز از حملات وحشیانه رژیم آل سعود به مردم یمن می گذرد و در این حملات بیشترین آمار کشته شدگان مربوط به کودکان، زنان و مردم غیر نظامی است.
یمن,تجمع,دانش آموزان,دختر,حمایت,

این بار تیر مسموم دشمنان قلب مردم صنعا را هدف گرفته است اما مردم یمن تنها نیستند چرا که ملت بزرگ ایران همزمان با مردم مسلمان سراسر جهان در روزهای گذشته و در تجمع های اعتراض آمیز خود نسبت به حملات وحشیانه آل سعود بارها و بارها فریاد برآوردند که من یمنی ام و با تاسی از سخنان پیامبر اسلام که فرمودند: 'من یمنی ام' این شعار را جهانی خواهند کرد.

دانش آموزان دختر عضو اتحادیه انجمن های اسلامی استان همدان با حرکتی خودجوش و با دلی سرشار از عشق و ارادت به مردم مظلوم یمن روز چهارشنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان تجمع کردند و انزجار خود را از حملات آل سعود به مردم مظلوم و ستمدیده یمن ابراز کردند.

این دانش آموزان با شعارهای 'مرگ بر سه قاتل کودکان، آل سعود، اسراییل و آمریکای بی وجدان' ، 'مرگبر اسراییل'،'مرگ بر آمریکا'و' مرگ بر آل سعود کافر' احساس وظیفه و مسوولیت کرده و از مردم بی دفاع یمن حمایت کردند.

همچنین شعارهای 'الله اکبر' ،'سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن'، 'فریاد یا محمدا ، یمن شده کربلا' بر این موضوع تاکید کردند که مردم ایران زیر پرچم ولایت خاموش نمی شینند و می گویند یمن تنها نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در جمع این دانش آموزان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان امام راحل در مبارزه با استعمار در اقصی نقاط دنیا ظهور و بروز یافت.

عبدالرضا فولادوند افزود: آل سعود با نظام جمهوری اسلامی ایران در رقابت و حسادت بود و تلاش زیادی کرد تا مانع از نفوذ گفتمان استکبار ستیزی امام راحل در دنیای اسلام شود.

وی جنایت های داعش در سوریه و عراق را از برنامه ها آل سعود عنوان کرد و افزود: آل سعود تلاش می کند نفوذ جمهوری اسلامی ایران را در جبهه مقاومت تضعیف کند.

فولادوند با تاکید بر اینکه گفتمان استکبار ستیزی امام راحل در همه دنیای اسلام توسعه یافته است گفت: گفتمان امام خمینی (ره) در حال پیروزی قطعی در دنیای اسلام است.

وی اضافه کرد: گفتمان استعمار ستیزی، صهیونیست ستیزی و منافق ستیزی تا بیخ گوش دولت عربستان نفوذ یافته است و اگر دولت عربستان حکم اعدام مرجع تقلید عربستان را صادر می کند به معنی کینه از جهان تشیع و جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه حادثه ای که در یمن ایجاد شد پرده تزویر از چهره آل سعود کنار زد از همدردی دانش آموزان همدانی با کودکان و مردم یمن تقدیر کرد.

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان همدان نیز گفت: دانش آموزان دختر این اتحادیه به صورت خودجوش بر خود لازم دیدند که گامی موثر و کوچک در حمایت از مردم یمن بردارند.

مجتبی عباسی افزود: مردم مظلوم یمن، سوریه، بحرین و سایر بلاد اسلامی درگیر جنگ هستند اما در هیچ یک از رسانه های بین المللی اخباری از آن منتشر نمی شود.

وی با بیان اینکه اکنون با پدیده شبکه های اجتماعی مواجه هستیم گفت: جوانان می توانند به عنوان عنصر رسانه ای در این عرصه ها فعال باشند.

وی راه اندازی جنبش دانش آموزی برای حمایت از مردم یمن و ختم قرآن دسته جمعی دانش آموزان برای رهایی مردم یمن را از برنامه های این اتحادیه در حمایت از مردم یمن عنوان کرد.

در این تجمع بیانیه ای در حمایت از مردم یمن توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد.

طومار نامه ای توسط دانش آموزان امضا شد تا به نهادهای بین المللی ارسال شود.

در این روز همچنین کارکنان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برای کمک به مردم یمن خون خود را اهدا کردند.

حدود 10 هزار نفر از دانش آموزان همدان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی هستند.

عربستان سعودی ششم فروردین ماه سال جاری همزمان با 26 مارس 2015 میلادی کشور یمن را مورد حملات هوایی قرار داد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار