16. ارديبهشت 1394 - 13:02   |   کد مطلب: 5809
همایش «بررسی شخصیت زن در اسلام» از سوی اتحادیه جهانی زنان مسلمان در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.
همایش «بررسی شخصیت زن در اسلام» در لندن /همایش,شخصیت زن,اسلام,لندن, اتحادیه جهانی زنان,

به گزارش شبنم ها، طوبی کرمانی، مشاور دبیرکل در امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی به این همایش که از طریق ویدئو کنفرانس منتشر شد،  با قدردانی از همه زنان متعهد به پاسداری از اسلام و باور هایی اسلامی، سالروز وفات حضرت زینب(رس) را تسلیت گفت و ایشان را الگوی صبر و محبت نامید.

 

وی با اشاره به جنایات داعش اظهارداشت: اقدامات جنایت‌کارانه این گروه تروریستی که به نام اسلام صورت می‌گیرد، هیچ ارتباطی به آموزه‌های این دین آسمانی ندارد.

 

رییس اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به تنش‌های موجود در جهان و به ویژه در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: جنگ‌های کنونی خاورمیانه با شعار برقراری صلح صورت می‌گیرد در صورتیکه همگان بر این قائلند که صلح بدون عدالت به معنای سکوت قدرت‌ها در برابر فاجعه قتل عام انسانی است.

 

کرمانی در ادامه با تشریح اهداف و برنامه‌های اتحادیه زنان مسلمان، خواستار استمداد و یاری زنان فرهیخته در تحقق اهداف مشخص شده این اتحادیه شد.

 

به گفته وی،  اتحادیه جهانی زنان مسلمان در سال  2013 با هدف گسترش صلح و عدالت تاسیس شد. این نهاد متشکل از چهار کمیته ارتباطات و امور بین الملل، امور حقوقی، آموزشی و پژوهش واطلاع رسانی است.

 

وی افزود: اتحادیه جهانی زنان نهادی است جهانی، غیردولتی و غیرانتفاعی که به منظور افزایش ارتباط و تقویت مشارکت زنان مسلمان در جهت صلح جهانی عمل می­‌کند. از جمله اهداف این اتحادیه نشر فرهنگ تقریب بین مذاهب، احترام به اندیشه دیگران و تدوین و تصویب طرح‌­ها و برنامه­‌های آگاهی­ بخش مرتبط با زنان در حوزه­‌های تقریبی است.

 

مشاور دبیرکل در امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواستار استمداد و یاری زنان فرهیخته در تحقق اهداف اتحادیه جهانی زنان مسلمان شد.

 

در ادامه این همایش، شیخ زیشان محمد از روحانیان اهل سنت و مسئول موسسه بزرگ فرهنگی منهاج القرآن وابسته به اهل سنت درسخنانی با اشاره به نقش زن به‌عنوان مادر در اسلام و تجلی آن در شخصیت حضرت خدیجه (س) گفت: خداوند بندگانش را به پیروی از پیامبر (ص) سفرش فرموده و پیامبر نیز در آخرین سفر حج خود امتش را به پیروی از اهل بیتش سفارش کرد و فرمود: دو چیز را در میان شما به ودیعه می‌گذارم که آن قرآن و عترت یا همان اهل بیت من است.

 

شیخ زیشان محمد افزود: اگر دو نفر نبودند اسلام به پیروزی نمی‌رسید و آن دو علی (ع) و خدیجه همسر بزرگوار پیامبر(ص) است. مطابق فرمایش مکرر پیامبر اسلام حضرت علی (ع) و همسر با وفایشان خدیجه (س) مهمترین عامل در موفقیت وی در زمان تاسیس اسلام بودند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) در همه لحظات به یاد خدیجه بود و وقتی از او علت این علاقه را می‌پرسیدند می‌فرمود خدیجه در سخت‌ترین شرایط با تمام سرمایه‌های مادی ومعنوی‌اش مرا در راهی که خداوند به آن مأمورم ساخته بود یاری رساند وحمایت کرد.

 

وی با اشاره به فضای عشق و محبت درخانه پیامبر اسلام با وجود خدیجه گفت: نتیجه این شرایط ، تربیت فرزندی شایسته چون فاطمه زهرا(س) بود که باعث شد به چنان مقامی دست یابد که افتخار مادری اهل بیت وفرزندان علی(ع) نصیب او شود.

 

شیخ زیشان محمد یادآورشد: باتوجه به اینکه همه ما مسلمانیم واز یک خدا ویک پیامبر ویک کتاب پیروی می کنیم بنابراین بین شیعه وسنی در اسلام فرقی نیست. همه مسلمانیم ویکدیگر را دوست داریم وطبق وصیت پیامبر(ص) دوستدار وپیرو اهل بیت بزرگوار او هستیم.

 

وی در پایان گفت: امروز بیش از هر زمانی به وحدت نیازمندیم. ما باید یکدیگر را حمایت کنیم وبا وحدت خود مانع نقشه‌های شوم تکفیری‌ها شویم. اگر مسلمانان شیعه وسنی وحدت داشته باشند تکفیری‌ها به اهداف خود نخواهند رسید.

منبع:خبر گزاری رسا

دیدگاه شما

آخرین اخبار