8. دى 1398 - 8:46   |   کد مطلب: 6047
بيش از چهار هزار سال از کشت تره‌فرنگي مي‌گذرد. مصري‌ها، يوناني‌ها و رومي‌هاي باستان از تره‌فرنگي به خاطر خواص دارويي‌اش استفاده مي‌کرده‌اند.
طبع من/ «تره فرنگي» بخوريد تا سرحال و سرزنده باشيد

به گزارش شبنم ها، تره‌فرنگي جزو خانواده‌ي پياز و سير محسوب شده و خواص درماني زيادي دارد. براي آشنايي با گوشه‌اي از اين خواص، مطالعه‌ي اين مطلب کوتاه را از دست ندهيد.

در طب سنتي از اين گياه خوراکي براي بهبود و تسکين مشکلات تنفسي استفاده مي‌کردند. البته خواص ادرارآور و تصفيه‌گر آن نيز بسيار مورد استفاده بوده است.

تره فرنگي قدرت زيادي در دفع اسيد اوريک دارد و از اين جهت براي افرادي که به نقرس يا آرتريت مبتلا هستند مفيد است.
اگر دچار احتباس ادرار يا ورم مثانه هستيد مي‌توانيد تره‌فرنگي را پخته و در يک پارچه بپيچيد و به صورت مرهم گرم زير شکمتان قرار دهيد.
تره فرنگي سرشار از املاح معدني بسياري مهمي است که براي سلامتي ما مفيد هستند؛ در زير به چند نمونه از آن‌ها اشاره مي‌شود :

آهن : مفيد براي گلبول‌هاي قرمز خون
منيزيم : ضد سرطان و مفيد براي اعصاب و تعادل عمومي بدن
گوگرد : براي مقابله با عفونت‌ها
سيليس : براي انعطاف و نرمي استخوان‌ها و پوست
منگنز : براي هضم و جذب بهتر غذا
اسيد فسفريک : تقويت کننده‌ي سيستم عصبي
کلسيم : براي استخوان‌ها و متابوليسم عمومي بدن

تره‌فرنگي همچنين حاوي ويتامين‌هاي B و C است که براي بدن ما بسيار مفيد هستند. اين سبزي خوشمزه همچنين حاوي موسيلاژ و سلولز است و براي همين تأثير خوبي در روده‌ها دارد، به اين ترتيب که آن‌ها را تميز و ليز مي‌کند.

تره‌فرنگي بخوريد تا سرحال و سرزنده باشيد.
نتايج پژوهشي که در Experimental Neurobiology به چاپ رسيده است نشان مي‌دهد تره‌فرنگي تأثير مثبتي روي خلق و خوي ما دارد. اين خاصيت تره‌فرنگي به خاطر وجود فلاوونوئيد و آنتي‌اکسيداني به نام کامپوفرول (Kaempferol) است که مي‌تواند ميزان سروتونين و دوپامين را ثابت نگه دارد. اين دو ناقل عصبي (نروترانسموتور) با استرس مقابله کرده و احساس آرامش ايجاد مي‌کنند.
مي‌توانيد تره فرنگي را در سوپ‌هايتان بريزيد و يا اين که به همراه سيب‌زميني، هويج به خورشت‌ها و يا املت اضافه کنيد. در هر حال خودتان ابتکار عمل به خرج دهيد و از اين ماده‌ي غذايي مفيد استفاده کنيد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار