23. خرداد 1394 - 11:03   |   کد مطلب: 6195
در پی برداشتن اجباری چادر خانم ها برای شرکت در کنکور سراسری؛
حذف چادر دختران کنکوری در یاسوج؛ارمغان لیبرالیسم فرهنگی اعتدالیون
در روزهای اخیر تعرض یکی از مراکز برگزار کنندۀ کنکور سراسری در یاسوج به پوشش دختران حاضر در جلسۀ آزمون و برداشتن اجباری چادر برای ورود به جلسه امتحان، موجی از نارضایتی این دختران محجبه و آحاد مردم را برانگیخته است.
چادر اجبار اقدام ضد فرهنگی کنکور یاسوج دختران اعتدالیون

به گزارش شبنم ها، ممانعت از حضور دختران چادری به جلسۀ آزمون سراسری رشتۀ تجربی در شهر یاسوج و برداشتن اجباری چادر از سر این دختران توسط برگزار کنندگان این آزمون علمی،در نوع خود احساسات بسیاری از مردم متدین در سطح استان و کشور را جریحه دار کرده است که موج آن را در می­توان دراعلام برائت بسیاری از مردم از این اقدام شنیع در  فضای مجازی مشاهده کرد.

بدیهی است اینگونه تعرضات به حریم عفاف و حجاب در گذشته و حال در کشورهای غربی و حتی برخی کشورهای به ظاهر اسلامی همچون ترکیه مسبوق به سابقه بوده است است، لیکن اجرای دقیق این توطئه  ضد دینی در نظام اسلای و شیعی همچون تعرض مجریان برگزاری کنکور تجربی در یاسوج  به حریم مقدس عفاف دختران یاسوجی جای بسی تأمل و تأسف است.

باید اذعان کرد اقدام شنیع مجریان برگزاری آزمون کنکور علوم تجربی یاسوج و ممانعت از ورود دختران با پوشش چادر و برداشت اجباری آن از سر دختران محجبۀ یاسوجی،حاکی از تداوم سیر قهقرایی سیاست های نادرست اعتدالیون در مولّفه های فرهنگی است،که نشان می دهد آموزهای لیبرالیستی و غرب گرایانه،حتی حیطه های آموزشی و تربیتی کشور را در نوردیده است.

 هم چنین اتخاذ این گونه رویکردهای ضد اخلاقی  علیه چادر،بیانگر این مسأله است که مهمترین دغدغه متولیان فرهنگی کشور پس از تک خوانی زنان و تداوم  رویکردهای ضد فرهنگی علیه اسلام ناب و ترویج گزاره های غرب گرایانه در عرضه هنر و فرهنگ، به تعرض به حجاب و عفاف دختران و مبارزه با چادر به عنوان حجاب برتر و کامل معطوف گشته است! که در این صورت باید به حال و روز فرهنگ اسلامی در سال همدلی و همزبانی دولت با ملت گریست.

گفتنی است تعرض به حریم دختران متقاضی ورود به جلسه آزمون کنکور تجربی از سوی برگزار کنندگان این آزمون در نوع خود به عنوان یک تراژدی دردناک در هتک حرمت به حریم دختران متدین یاسوجی به شمار می آید.

لازم به ذکر است این اقدامات زشت و قبیح از سوی مسئولان آموزش و پرورش شهرستان یاسوج در حالی صورت می گیرد که به دفعات همۀ دغدغه مندان فرهنگی کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب،علما و مراجع معظم تقلید و حتی مجلس محترم شورای اسلامی مراتب هشدار و نگرانی خود را از دولتمردان تدبیر و امید در مقوله های مرتبط با عفاف و حجاب اعلام نموده اند. لیکن دولت یازدهم با اتخاذ رویکرد بی اعتنائی مفرط به مقوله حجاب و عفاف نه تنها هیچ اقدام عملی در ترویج فرهنگ ناب عفاف و حجاب از خود بروز نداده است، بلکه در عمل به بحران هایی اخلاقی و ضد دینی هم چون حجاب ستیزی و برداشتن اجباری چادر از سوی مجریان برگزاری کنکور تجربی در یاسوج به عنوان کارمندان تحت امر وزارت آموزش و پرورش در یاسوج رهنمون شده است، اقدامی شنیع از سوی مسئولان آموزش وپرورش یاسوج که باید آن را به عنوان دهن کجی آشکار به آموزه های ناب اسلامی در مقوله عفاف و پوشش محسوب کرد.

حال پس از این اقدام مشمئز کننده مجریان برگزاری آزمون تجربی علیه حریم  عفاف دختران یاسوجی ، باید این پرسش را مطرح کرد که به راستی چه کسی و چه نهادی پاسخگوی سرخوردگی دختران یاسوج  از تعرض به حجاب و پوشش آن ها خواهد بود؟

به راستی تعرض به پوشش کامل دختران  یاسوجی از سوی مسئولانی که داعیه دار فرهنگ و تربیت صحیح اسلامی برای فرزندانمان هستند در راستای چه اهدافی و برای تأمین منافع چه گروه های سیاسی صورت می گیرد؟ آیا رواست حریم پاک عفاف و حجاب دختران یاسوجی اینچنین بازیچه اهداف مروجان لیبرالیسم فرهنگی اعتدالیون واقع گردد؟آیا وقت آن فرا نرسیده است که مجلس محترم چرایی وقوع اقدامات ضد فرهنگی هم چون برداشتن چادر از سر دختران یاسوجی را درمتن استیضاح آتی از وزیر آموزش و پرورش خواستار گردد؟

برداشتن اجباری چادر خانم ها برای شرکت در کنکور سراسری+ تصاویر

لذا باید گفت  اینگونه اقدامات ضد فرهنگی در وهله اول به عنوان دهن کجی آشکار به آموزه های ناب اسلامی و خون پاک شهدا محسوب می گردد، هم چنین این اقدام زشت و مشمئز کننده مجریان برگزاری آزمون کنکور تجربی در یاسوج برآمده از تبعات و پیامدهای رویکردهای ضد فرهنگی مسئولان فرهنگی دولت اعتدال است به نحوی که نمونه اینگونه اقدامات ضد دینی در روز 22 خرداد درامتحان کنکور سراسری سال 1394 رشته علوم تجربی در یکی از مراکز امتحانی  یاسوج به وقوع پیوست، اقدامی که باعث نارضایتی شدید دختران محجبه یاسوجی را فراهم نموده است.

بی شک مردم متدین یاسوج این اقدام وقیحانۀ مجریان این آزمون و به تبع آن رویکرد مسئولان آموزش و پروش یاسوج را محکوم خواهند نمود و برخورد قاطع با عامیلن تعرض به پوشش دختران محجبه یاسوجی را خواستار خواهند شد، لیکن مسألۀ مهم تر این است که همه نهادهای مسئول در استان باید در راستای دلجوئی از دانش آموزان متدین و خانواده های آنها در ماجرای اخیر برآیند، زیرا سرخوردگی و نارضایتی دختران حاضر در جلسۀ ازمون تجربی در یاسوج از این اقدام شنیع ، روحیات و اعتقادات آنها را به شدت جریحه دار کرده است.

طی تماس های مکرر خبرنگار ایل بانو با مسئول حراست سازمان آموزش و پرورش پاسخی دریافت نشد و تماس هایی که این خبرنگار با برخی از مسئولان استانی انجام شد اظهار بی اطلاعی کردند.

از این رو  ضرورت مقابله قاطع و بدون اغماض با مروجان لیبرالیسم فرهنگی در نهادهایی همچون آموزش و پروش به شدت احساس می گردد، زیرا در صورت مماشات و سهل انگاری در این امر و نادیده گرفتن حق از دست رفته دختران یاسوجی در برخورداری از پوشش کامل، هر آن باید منتظر اقدامات ضد فرهنگی دیگر از حامیان فرهنگ غرب گرائی گردید که در صورت وقوع این آسیب، تبعات و پیامدهای مخرب آن بسی ناگوارتر و کشنده تر خواهد بود.

امید است مسئولان آموزش و پروش یاسوج با اعلام برائت از این اقدام زشت مجریان یکی از مراکز برگزارکنندۀ آزمون رشتۀ تجربی در تعرض به حریم دختران محجبه یاسوج،در راستای اعلام ندامت و پشیمانی از اقدام ضد فرهنگی اخیر،و اصلاح رویکردهای ضد دینی در بخشی از بدنه این نهاد آموزشی و تربیتی برآیند، در غیر اینصورت غاطبه اقشار متدین در یاسوج با غیرت دینی و اعتقادی در راستای مبارزه با هرگونه اقدامات ضد فرهنگی برخی مدعیان اعتدال برخواهند آمد و هر گونه اقدامات ضد دینی را در نطفه خاموش خواهند کرد.

گزارش تکمیلی در ادامه می آید ....

انتهای پیام/

منبع: ایل بانو

دیدگاه‌ها

مسولین خوش غیرت کجا هستند؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار