11. مرداد 1394 - 0:42   |   کد مطلب: 6734
خانم‌هایی که بنا به دلایلی برای اهدای خون اقدام نمی کنند توصیه من این است که برای یکبار هم که شده به پایگاه‌های اطلاع رسانی سازمان انتقال خون مراجعه کنند و مشاوره‌های لازم را از کارشناسان دریافت کنند تا متوجه شوند که اهدای خون آسیبی به آن‌ها نمی رساند.
سهم 5 درصدی بانوان در اهدا خون / باور برخی بانوان برای عدم اهدای خون غلط است

 به گزارش شبنم ها به نقل از طنین یاس، ماندانا حجاریان، رکوردار اهدای خون در کشور و هنرمند سینما و تلویزیون، به مناسبت  هفته انتقال خون اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که خداوند این توفیق را به من داد تا یکبار دیگر بتوانم با اهدای خون به نیازمندان، در سلامت  دیگر هموطنانم شریک باشم و به نظر من ثبت هفته انتقال خون در تقویم یادآور بسیار خوبی برای افرادی است که تا به حال اهدای خون نکرده اند و این فرصت خوبی برای اقدام  افراد است.

بانوی رکورد دار اهدای خون در کشور؛ در رابطه با حرکت خیر خواهانه خود گفت: من از سن 15 سالگی  با نیت کمک به نیازمندان کشور اقدام به اهدای خون  کردم و تا به حال 160 بار خون به هموطنان کشورم اهدا کرده ام.

وی ادامه داد: با اینکه بیشترین اهدای خون را در کشور داشته‌ام اما هنوز از تزریق آمپول به شدت می‌ترسم و حتی از تزریق یک آمپول تقویتی B12 هم ترس دارم اما چون نیت من خیرخواهانه و کمک به نیازمندان خون است هر 3 ماه یکبار برای اهدای خون اقدام می‌کنم.

این هنرمند فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی؛ باور برخی بانوان از عدم مراجعه برای اهدای خون را غلط دانست و اذعان کرد: متاسفانه فقط 5 درصد از اهداکنندگان خون در کشور خانم هستند و این آمار خوبی برای قشر بانوان کشور نیست و باید این تفکر غلط که برخی بانوان در رابطه با اهدای خون دارند تصحیح شود.

حجاریان در توصیه‌ای به این بانوان افزود: خانم‌هایی که بنا به دلایلی برای اهدای خون اقدام نمی‌کنند توصیه من این است که برای یکبار هم که شده به پایگاه‌های اطلاع رسانی سازمان انتقال خون مراجعه کنند و مشاوره‌های لازم را از کارشناسان دریافت کنند تا متوجه شوند که اهدای خون آسیبی به آن‌ها نمی‌رساند.

وی تصریح کرد: من هم یک خانم 53 ساله هستم  و تا به الان 160 بار خون داده ام اما همچنان هیچ مشکلی برایم پیش نیامده است و تا عمر دارم این حرکت خیرخواهانه را ادامه خواهم داد.

بانوی رکورد دار اهدای خون در کشور؛  به دریافت مدال طلای خود به عنوان شهروند نمونه اشاره کرد و گفت: من به عنوان شهروند نمونه  و همچنین نخبه کشوری این افتخار نصیبم شد تا مدال طلای فعالیت‌های انسانی و اجتماعی را دریافت کنم و همیشه سعی کرده‌ام کودکان یتیم را تحت پوشش مالی قرار دهم و از هیچ یک از اهداف خیرخواهانه ام دست نکشم.

این بانوی نمونه کشوری در پایان خاطره ای از اهدای خون به بیماران خاص گفت: یکبار برای اهدای خون به بخش بیماران خاص رفته بودم و متاسفانه با صحنه ای دردناک روبرو شدم که دو کودک نیازمند گروه خونی b مثبت بودند و من چون دارای این گروه خونی بودم خیلی سریع اقدام به اهدای خون به این دو کودک دارای بیماری خاص کردم و خیلی خوشحال شدم که توانستم به این کودک کمک کنم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار