13. دى 1398 - 10:38   |   کد مطلب: 7789
بسیاری از خانواده‌ها به علت تربیت نامناسب کودک خود، باعث پرورش کودکی فضول و سخن‌چین می‌شوند پس باید‌ روش‌هایی برای متوقف کردن این ‌رفتار یاد بگیرند.
 کودک خود را فضول بار نیاورید

به گزارش شبنم ها، ‌به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر مشیت محمد‌زاده متخصص اعصاب و روان در گفتگو با ‌خبرنگار ما گفت: هر کودکی در یک دوره از زندگی خود کنجکاو به محیط اطراف و اطرافیان خود است، بنابراین والدین باید در تربیت کودکان خود کوشا باشند تا آنها به افرادی سخن چین تبدیل نشوند.
وی با اشاره به خصوصیت شخصیتی منفی در کودک و طرز برخورد با کودک فضول بیان کرد: وقتی کودک شما رازهای خصوصی خانوادگیتان را در جمع مطرح می‌کند، هیچ واکنش شدیدی نشان ندهید. بلکه کودک را از جمع بیرون ببرید و به او بگویید من خیلی ناراحت می‌شوم وقتی مسائل خصوصی زندگی‌مان را جلوی دیگران مطرح می‌کنی یا در همان جمع چند ثانیه بدون محبت و جدی به او نگاه کنید تا متوجه شود که فضولی کرده است و نباید حرفش را ادامه دهد.
این متخصص اعصاب و روان ادامه داد: فرزندتان را آگاه کنید که دیگران حس خوبی نسبت به فرد فضول ‌و خبرچین ندارند.
وی با اشاره به الگویی که کودکان برای خود در خانواده قرار می‌دهند، تأکید کرد: باید اعضای خانواده الگوی مناسبی برای کودکان باشند و مسائل و رازهای خانوادگی خود را در حضور کودک برای سایرین تعریف نکنند یا اگر خواهان محبت و مشورت از دیگران در مورد مسئله‌ی هستید حتما در زمانی که کودک در منزل حضور ندارد، این کار را انجام دهید.
دکتر محمد‌زاده اذعان کرد: کودکان در یک دوره زندگی به شدت نیازمند به جلب توجه هستند و والدین باید سعی کنند که نکات مثبت ‌کودکشان را‌ ‌بیشتر ببینند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که آگاه هستید نخستین مکان رشد و پرورش کودک کانون خانواده است، پس باید تمام اعضای خانواده توجه زیادی به رفتار و منش خود کنند تا کودک الگوی مناسبی برای خود داشته باشد.

انتهای پیام/
  

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار