25. آبان 1394 - 9:34   |   کد مطلب: 8073
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به افزایش بیماری های غیر واگیر در جامعه مردم همواره نگران وضعیت تغذیه و پارازیت ها و امواج موجود هستند.

به گزارش شبنم ها به نقل از ایرنا، حبیب الله موسوی بهار روز یکشنبه در همایش کشوری برچسب گذاری مواد غذایی و نشانگرهای تغذیه ای افزود: به نظر می رسد که این نگرانی جهانی است و سازمان غذا و دارو نیز در این راستا شعار امسال خود را تامین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره نامگذاری کرده است.

وی اظهار کرد: طبق نتایج تحقیقات پارازیت ها و امواج تاثیر چندانی بر سلامت افراد ندارد اما افزایش روزمره آمار سرطان بویژه در کودکان نشانگر تاثیر عوامل محیطی بر این بیماری ها است.
وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو مسئول تامین امنیت غذایی مردم است ادامه داد: صنایع تولیدی نیز باید این سازمان را همراهی کنند چرا که ما در بخش بهداشت به دنبال آسیب زدن به صنایع غذایی نیستیم بلکه از آنها می خواهیم با توجه به نیاز جامعه کار خود را توسعه داده و در تامین امنیت غذایی جامعه با سازمان غذا و دارو همراه باشند.
موسوی بهار بیان کرد: خوشبختانه روز به روز وضعیت تغذیه ای ما ایمن تر و بهتر می شود اما به دنبال آن تهدیدات نیز همواره در حال افزایش و گسترش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان برچسب گذاری های رنگی را اقدام شایسته ای عنوان کرد و افزود: این برچسب گذاری تشخیص مواد غذایی سالم و ناسالم را بسیار آسان تر می کند چرا که مطالعه بر چسب های موجود بر روی مواد غذایی حتی برای افراد تحصیل کرده در رشته های پزشکی هم دشوار بود.
وی اضافه کرد: نوشته های مربوط بویژه تاریخ تولید و انقضاء بسیاری از این کالاها بسیار کوچک بر روی آن درج می شود.
وی عنوان کرد: وضعیت درج تاریخ ها بر روی داروها نیز به این شکل است و این نیازمند ایجاد یک تغییر اساسی است.

*سونامی بیماریهای غیر واگیر در حال شکل گیری است
موسوی بهار با بیان اینکه سونامی بیماری های غیر واگیر در حال شکل گیری است افزود: تغذیه در ایجاد این بیماری ها نقش تعیین کننده ای دارد. 
وی تصریح کرد: با تعاملات سازنده دولت تدبیر و امید در دوران پسا تحریم و بهبود ارتباطات با دنیا می توان میزان اشتغالزایی برای جوانان، صادرات و واردات ارز را افزایش داد.
موسوی بهار افزود: محصولات غذایی یکی از این مواردی است که بازار بسیار خوبی دارد اما در کشور های همسایه نیز نقش ما در این بازارها بسیار کمرنگ است.
وی تصریح کرد: با تکیه بر پهنه عظیم کشور، تعداد متخصصان صنایع غذایی و چهار فصل بودن کشور می توانیم در این حوزه وارد عمل شویم.
وی بیان کرد: هیات های خارجی که هر روز در تهران در حال مذاکره هستند به دنبال ایجاد بازار هستند و امیداواریم این پاسخ از سوی کشور ما نیز ایجاد شود.
همایش کشوری برچسب گذاری و نشانگرهای تغذیه ای 24 و 25 آبان ماه در همدان در حال برگزاری است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار