15. خرداد 1399 - 12:05   |   کد مطلب: 8010
دکتر زبیده خدایی استاد حوزه و دانشگاه : بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان ها،ریزش مو ، توهم ،وسواس و حتی بیماری های زنان همه نشات گرفته از پیروی از الگوی تغذیه وارداتی می باشد .
غذاهای سنتی بهترین الگوی مصرف غذایی خانوادهای ایرانی

به گزارش شبنم ها به نقل از  سوریاس  ، دکتر  زبیده خدایی استاد حوزه و دانشگاه  قم اظهار داشت: استکبار جهانی یک نسخه پیچیده است و آن هم توجه به جسم ظاهری و عدم توجه به روح انسانی است که متاسفانه این رویکرد در زندگی روزمره ما مسلمانان تاثیر گذار بوده است به حدی که در روابط با نامحرم ، ما از الفاظ نامناسبی مانند جانم ، قربانت شوم و در خدمت شما هستم استفاده می کنیم .

وی گفت: این نوع تغذیه غیر سنتی و غربی ما موجب ایجاد بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان ها ، ریزش مو ، یخ زدن دست و پا ، توهم ،  و سواس و حتی بیماری های زنان شده است که همه آنها نشات گرفته از پیروی از الگوی تغذیه وارداتی می باشد .

این استاد حوزه و دانشگاه  همچنین گفت: اگر جهان اسلام با این اوضاع پیش برود آیا دیگر از نظر روحی و جسمی آمادگی برای منتظران حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه ) باقی خواهد ماند ؟

وی افزود: ما باید در دو بخش فعالیت داشته باشند : تغذیه روح و تغذیه جسم ، نماز مهمترین تغذیه برای روح آدمی است و اگر نماز با عشق و حال خوانده شود تاثیر خود را بر روح انسان می گذارد و افراد وسواس ، اضطراب نمی گیرند .

دکتر خدایی تصریح کرد: مطمئنا نماز و اذکاری مانند لا حول و لا قوت الا بالله العلی العظیم نیز باعث تاثیر مثبت در حفظ خود از زشتی ها و جمع شدن ملائک به دور ما خواهد شد .
وی خاطرنشان کرد: به مصرف الگوهای غذایی سنتی و اسلامی مانند خوردن نمک قبل و بعد از غذا ، مصرف سرکه طبیعی ، عرقیجات و سنت های غذایی ایرانی مثل آبگوشت ، سمنو ، غذاهای سبوس دار ، سنجد (شکر قرمز ) در غذاهایتان روی بیاورید .

انتهای خبر /

دیدگاه شما

آخرین اخبار