18. آذر 1394 - 11:03   |   کد مطلب: 8327
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان با حضور 175 ناشر در این استان خبر داد.
برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان با حضور 175 ناشر در همدان

به گزارش شبنم ها به نقل از فارس، فاضل عبادی در جمع خبرنگاران از برپایی نمایشگاه سراسری تخصصی کتاب کودک و نوجوان از 22 آذر ماه جاری در همدان خبر داد و اظهار کرد: هدف‌گذاری که در برگزاری این نمایشگاه ملی وجود دارد اینکه در سال آینده بتوان آن را به صورت بین‌المللی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان پایه و اساس فعالیت‌های فرهنگی هستند، افزود: باید رشد فرهنگی از کودکی و نوجوانی شکل گیرد و نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های فرهنگی مهم حوزه کودک و نوجوان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این نمایشگاه 175 ناشر کشوری حضور دارند، تصریح کرد: بیش از 25 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه مورد بازدید کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تخفیف 30 درصدی کتاب در این نمایشگاه اظهار کرد: بانک صادرات کارت‌های الکترونیکی با 20 درصد تخفیف در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد و ناشران هم تخفیف 10 درصدی را خواهند داشت.

عبادی با بیان اینکه برنامه‌های جنبی در نمایشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: هفت نشست نیز در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده که در ساعت 16 هر روز برگزار خواهد شد، 14 غرفه از غرفه‌های نمایشگاه در اختیار دستگاه‌های فرهنگی و موسسات قرآنی قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های با سرانه اندک کتاب و کتاب‌خوانی است، بیان کرد: سرانه مطالعه در استان همدان در هفته 88 دقیقه و در روز 13 دقیقه است.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم با همدلی اهالی فرهنگ و هنر بتوانیم همدان را به قطب تأثیرگذاری برسانیم، اظهار کرد: در استان همدان 110 کتابخانه عمومی و 300 کتابخانه کانون‌های مساجد فعال است.

عبادی افزود: در آیین گشایش نمایشگاه کتاب از سه چهره برجسته و نویسندگان حوزه کتاب تجلیل خواهد شد، کمبود اعتبارات و منابع از مشکلات اساسی است بنابراین تلاش ما بر این است که برنامه‌ها را با کمترین هزینه در استان برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان یکی از راه‌های مشارکت دستگاه‌های اجرایی را هم‌افزایی دانست و خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی همه باید بسیج شده و مساعدت لازم را داشته باشند.

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار